Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Blander du selv væske?

Discussion in 'Færdigblandet E-Liquid' started by Didde, 6 September 2013.

1. Didde

Didde New Member

Er der nogle herinde der blander selv som kunne tænke sig at blande lidt forskelligt til mig, jeg betaler selvfølgelig for det og porto.

Jeg syntes det man kan købe smager af for lidt og så vil jeg gerne prøve nogle forskellige smags varianter så jeg finder det jeg bedst kan lide. :)

Jeg har kun prøvet æble og blandet frugt. Har kun dampet en lille uge.

Jeg har endnu ikke fundet ud af hvilken nikotin styrke der passer mig bedst, men jeg ryger normalt 20 alm. smøger om dagen. Jeg har prøvet 18 og 12 mg. 18 mg, kradser lidt for meget i halsen, syntes at 12 er mere passende, så det må gerne være der omkring, bare ikke lavere end 12 mg :)

Håber der er nogle venlige sjæle derude der vil hjælpe mig :)

Jeg bor i Esbjerg hvis der nu skulle være nogle herinde der bor omkring Esbjerg kan jeg jo selv hente det :)

2. Spygone

Spygone Well-Known Member

Prøv at suse en tur i Storegade 71 i Esbjerg. Der ligger DanskDamp som ejes af Flemming... en meget venlig herre.
    Yderligere oplysninger her - <a class="postlink" href="http://danskdamp.dk/contact_us.php" onclick="window.open(this.href);return false;">http://danskdamp.dk/contact_us.php</a>
    Jeg er sikker på i sammen kan finde noget der dur for dig. :)

3. Didde

Didde New Member

Jeg har været inde ved Flemming, det er der jeg har købt mine ting :) Super service man får inde ved ham, men Flemming har ikke ret stort udvalg af de små 10 ml flasker, da de vist udgår. Syntes heller ikke at der er så meget smag i de færdig blandet væsker efter min smag.

4. Johnni-M

Johnni-M Active Member

Synes generalt ikke der er ret meget smag i færdig blandede væsker, dog er det noget helt andet hvis vi snakker de dyre færdig blandede kvalitets væsker.

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2

5. Precious-T

Precious-T Member

Hej Didde:)

Hvorfor ikke blande det selv?? Det er super nemt, og faktisk også billigt.
    Du køber basen med styrke hos mulen, og så er det bare at prøve sig frem med nogle forskellige aromaer.

Okay, du siger godt nok at du kun har dampet i en uge - men hvis du er ''committed'' til det og har mod på det, så er det bare igang.

Skriv endelig hvis du har behov for hjælp:)

Tino

6. Precious-T

Precious-T Member

Ja Johnni - skal man absolut dampe færdige væsker, kan man ligeså godt gå efter noget ordentligt.

Her er der altså en verden til forskel på godt og dårligt, men man får også lov at betale for det.

7. Johnni-M

Johnni-M Active Member

Ja skal man have kvalitet så koster det, gælder ikke kun væsker, men også mods, tanks osv :)

8. Precious-T

Precious-T Member

Så sandt så sandt

9. Didde

Didde New Member

Hvor køber man det i kalder ordentligt ;)

Jeg har Vision spinner batteri og kanger pro mini tank. Om i syntes det er kvalitet eller ej, ved jeg ikke :)

10. Mnc

Mnc Active Member

Hvis du vil have masser af smag, så er selvblanding vejen frem.

Jeg vil anbefale at du starter med Copsas eller Stigs essenser, der får du smag for alle pengene. De er lidt dyere end andre essenser, men jeg synes personligt at de er pengene værd.
    Begge sælger deres væsker via, eksempelvis, <a class="postlink" href="http://www.e-damp.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.e-damp.dk</a>
    (Copsas essenser kan også købes hos <a class="postlink" href="http://www.pink-mule.com" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.pink-mule.com</a> , hvor du kan få nikotinvæske)

Hvis du mangler inspiration til hvilke essenser du vil prøve, så er mit råd; Tænk over hvilke smage du ville foretrække, hvis det var slik du købte. Hvis du, som jeg, er til menthol bolcher, så vil du elske Stigs essenser.
    Copsa har et lidt større udvalg, og hans "trademark" er saltlakrids. :)

Og Spinner batterier er bestemt gode. Det er uvurderligt, at kunne justere hvor mange volt man tilfører atomizeren. Man skal bare lige vænne sig til hvordan det virker. :) Flemming har sikkert været inde på det, men start småt, og skru så langsomt op for volt mens du løbende prøvesmager.
    Kanger Pro mini har jeg også hørt godt om.

11. MiniFriis

MiniFriis Active Member

der er også Stivpive hvis man er til frugt væsker den fås hos Pink-mule.com der fås copsas aromaer også

kan sagtens sende en 10ml smags prøve damper selv 12mg

men smid en pm hvis det har intresse

12. Didde

Didde New Member

Hvis der ikke er nogle der har lyst til at sælge lidt af deres hjemmelavet væske bliver jeg jo nok nød til at prøve selv, syntes bare det er lidt tidligt at starte med at blande selv, har jo som tidligere skrevet kun været i denne verden i en lille uges tid. :)

Men i må meget gerne skrive hvor i ellers kan anbefale at man køber færdig blandet væsker.

13. Precious-T

Precious-T Member

Spinner batteri med en mini Protank - Super godt valg for en nybegynder. -Det går man ikke galt i byen med.

Med hensyn til smag, vil jeg give Mnc ret langt hen ad vejen. Det er noget med at overveje hvad man egentlig har lyst til at dampe...

Fordelen ved at blande selv, er at det er langt billigere at finde frem til det du kan lide. -Hvis det giver mening.
    For den pris det koster at prøve en færdigblandet kvalitetsvæske, kan du måske prøve 4-5 forskellige essenser...

Sådan, stort set og groft sagt;)

14. Precious-T

Precious-T Member

Altså hvis du starter ud med at købe en flaske base med styrke fra PM og et par flasker aroma, har du til ca. 100 ml. væske.

-Så det er jo ikke flere liter du er nødt til at købe hjem:)

Ovenstående kan vel gøres for en lille 100-lap...

Men igen, du er altid velkomme til at sige til hvis du har brug for hjælp til at komme igang. -Eller bare mangler et råd.

15. Mnc

Mnc Active Member

Altså, Pink Mule har jo også Flavourz by Joe væsker, som er færdigbland, men priserne er lidt pebrede (synes jeg).
    Men de væsker skulle være gode, alt efter hvilken smag man køber, og hvilke smage man er til. :)

16. Precious-T

Precious-T Member

Ville såmænd gerne sende dig noget væske, men jeg har ikke det store udvalg.

Kun de 2-3 smage jeg selv damper for tiden.

Har næsten lige ryddet ud i diverse essenser og væsker - desværre...

17. Precious-T

Precious-T Member

Mnc>>>

Det er jo damp-livets store spørgsmål... He he:)

18. Johnni-M

Johnni-M Active Member

Ret gode væsker ja men priserne er ret høje, men der er også geants vanilia custard hvis du er til de søde væsker.

19. Didde

Didde New Member

Syntes bare jeg har læst at det er svært at blande i starten og af det nok bliver noget hø hvis man ikke er helt inde i det. Og jeg vil gerne have en god oplevelse med dampen her i starten så jeg ikke lægger det på hylden.

Jeg aner intet om at blande, jeg ved ikke hvad PM er, kunne forstille mig at aroma er smag?

20. Johnni-M

Johnni-M Active Member

Spinner batterier er ganske fine:), bruger dem også selv. Har ille prøvet protank minien, så skal ikke udtale log om hvordan den er.

Del Denne Side