Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Din egen essens

Discussion in 'Selvblanderen' started by Birger Bo, 5 January 2017.

1. Birger Bo

Birger Bo Member

Har du selv lavet din egen essens, og vil dele din opskrift?

Her er opskriften på min egen:
    25 g mentolkrystaller opløses i 60 ml PG
    15 ml Perfumers Apprentice Sweetener
    Det giver 100ml færdig essens.

Brug 8-10% af essensen til færdigblandet dampvæske, afhængig af nikotinstyrke og andel af VG. Jo højere nikotinstyrke jo mere essens. Jo højere VG andel jo mere essens.
    Jeg bruger 8% i 6 mg 75%PG 20%VG 5%vand.

MisterMist and Jesper like this.
  2. MisterMist

MisterMist Active Member

Jeg har gennem det sidste år udelukkende dampet mine egne steeps - og det er vel også en slags aroma.
    Jeg følger den slagne vej. Jeg udtrækker ved at dække tobaksbladene med PG i 6 uger - og så bruger jeg 20% i mine færdige blandinger.

3. nittaya

nittaya Active Member

jeg har to væsker, som jeg har "puslet" med de seneste 2-3 år, som jeg skifter med dagen igennem.
    udstyr: egrip på 8 watt med rba base...ved godt, at det er oldschool og uddateret, men jeg har valgt at holde mig
    til dette setup, da det giver mig hvad jeg har brug for. det er et bevidst valg, at jeg ikke er gået efter højere og højere watt, temp control o.l., da jeg ikke kan fordrage varm, eller bare lunken damp...og det faktum, at jeg skifter mellem disse to væsker dagen igennem gør, at jeg ikke går "død" i smagen...når den ene fader lidt ud, så går jeg blot til den anden, og vise versa...
    væske 1:
    menthol
    4 dele hjemmelavet menthol essens 15 g. krystaller og ca. 30 g. pg.
    2 dele lakrids black mamba fra bolsjehuset
    1 del anis fra bolsjehuset
    væske 2:
    eucalyptos
    2 dele eucalyptos
    1 del lakrids
    1 del menthol
    begge essenser blander jeg 3% i 50/50 vpg med 3mg/ml nikotin

Last edited: 30 January 2017
    MisterMist and Birger Bo like this.
  4. Mikkel Bay

Mikkel Bay New Member

Jeg har længe ledt efter en "rigtig" lakrids smag damp... Uden held dog...

Jeg har aldrig selv blanet mit væske, men overvejer at gå denne vej, da jeg ikke rigtigt syntes at kunne finde noget jeg er tilfreds med i længden.

Elsker poletter, spejderhagl, rå "gourmet" lakrids" osv... Men syntes ikke noget væsker kommer derhen af

Vil du eventuelt sælge noget af dit væske som jeg kan prøve?

Vh Mikkel Bay

5. Hermann

Hermann Member

Har du prøvet Copsa ? Klart den bedste lakrids jeg har dampet :)

6. Mikkel Bay

Mikkel Bay New Member

Efter lidt mere læsning, kom jeg også frem til at dette måtte jeg prøve, men tusind tak for dit gode råd!

Del Denne Side