Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Dry burn

Discussion in 'Sundhed, helbred og symptomer' started by Clark20, 13 May 2016.

1. Clark20

Clark20 Member

Nogen der ved helt præcist hvorfor dry burn bliver fra rådet?

2. Hermann

Hermann Member

Frigivelse af skadelige stoffer ved høje temperaturer (primært Ni og Ti).

3. Clark20

Clark20 Member

Okay. Men det frarådes os når det er kanthal ikke? Eller er det visse typer der bestemt advares imod?

Sent from my iPhone using Tapatalk

4. glad

glad Well-Known Member

Jeg tror at meget af det er den berømte fjer der bliver til fem høns ;)
    Læste den anden dag en længere tråd på FT's forum om dryburn af TI-tråd, som de fleste jo siger er no go, der var der et par stykker der kunne melde ind med rederencer til folk der har arbejdet med det materiale i mange år og som mente at det var det rene pjat at man ikke skulle kunne gøre det. Selvfølgelig skal man ikke banke 100W igennem til coil nærmest er forstøvet, men en let opvarmning for at få skidtet brændt rent var der efter deres overbevisning ingen problemer i.
    Jeg er gået over til den metode efter at jeg læste det, om det så bliver et søm i min ligkiste må tiden vise ;)

Clark20 likes this.
  5. Clark20

Clark20 Member

Okay. Jeg bruger udelukkende kanthal, tror da os jeg bliver ved med at gløde det op så den gløder ens

Sent from my iPhone using Tapatalk

6. glad

glad Well-Known Member

Kanthal kan jeg slet ikke få til at spille uden at gløde det godt igennem, jeg tror ikke det bliver det der tager livet af os ;)
    Jeg brugte bare TI som eksempel fordi der specielt omkring det har været en del hysteri, da jeg begyndte med TC blev jeg advaret imod at der kunne gå ild i det på en voldsom måde. Prøvede at sætte ild til en TI-coil med en brænder, og sende 60W igennem i VW mode, kunne sgu ikke få det til at brænde det skidt ;)
    Så min overbevisning er at det ikke er noget problem så længe med ikke udgløder det voldsomt, jeg pulser feks. mine TI-coils forsigtigt ved 7W, de bliver flotte blå ;)

Clark20 likes this.
  7. Hermann

Hermann Member

Bruger primært "spaced coils"
    Har tidligere "dry burned" både Ti og Ni uden problemer.

8. glad

glad Well-Known Member

Nu skal man nok ikke regne med at det umiddelbart giver problemer hvis det ikke er en god ide at dryburne de forskellige metaller, kan nok tage år før skaderne viser sig ;)
    Jeg røg også analoge i 35 år uden umiddelbart at tage skade af det, ikke det samme som at jeg tror det er uskadeligt at ryge ;)

9. Hermann

Hermann Member

Nu tænkte jeg på de omtalte reaktioner der kunne forekomme.

10. glad

glad Well-Known Member

Hvilke af dem, de skadelige stoffer eller at TI-tråd skulle kunne futte af ?

11. Hermann

Hermann Member

De skadelige stoffer kan jeg af gode grunde selvfølgelig ikke se.
    Både Ti og Ni menes jo og kunne "smelte" på voldsom vis.

12. glad

glad Well-Known Member

Da jeg ikke er tankelæser måtte jeg jo spørge ;)
    Nikkel synes jeg ikke rigtigt jeg har hørt noget om i den forbindelse, ud over at det skulle kunne afgive skadelige stoffer ved kraftig opvarmning.
    Jeg har ikke selv brugt NI ret meget, er det ikke lidt på vej ud til fordel for SS og TI ?

13. Hermann

Hermann Member

Det virker som om SS er "fremtiden".
    Ni er da også alt for bøvlet, set fra min side.

14. glad

glad Well-Known Member

Jeg har ikke pt et mod der kan bruge SS i TC-mode, så holder mig til TI, gider ikke købe et nyt mod bare for at kunne bruge SS ;)
    Problemet med NI er jo at det er noget blødt lort hvis det ikke er tempered, og at modstanden er så lav at man skal bruge tynd tråd, må være et problem for dem der bruger dualcoil.

15. Hermann

Hermann Member

Hvis man ikke dry burner, er man tvunget til konstant og skifte coil, frem for et simpel rewick.
    Det er af den grund, jeg dry burner mine Ti og SS coils. Ni har jeg opgivet som rba coil.

16. glad

glad Well-Known Member

Jeg gør det på den måde at jeg har gang i 4-5 tanke af gangen. Når jeg så har samlet 4-5 snaskede sammen ryger de en tur i ultralydsrenser, og få så en let dryburn bagefter.
    Ellers var jeg som du skriver nød til at vikle ny coil hvergang, og da jeg har gjort det til an vane at skifte for hver tankfuld blev det til en del vikleri ;)

Del Denne Side