Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

DualMicroCoil setup til Evod og andre.

Discussion in 'Guides' started by PerS, 12 September 2013.

1. PerS

PerS New Member

Hejsa,
    Jeg sad lige og beundrede dampmængden fra en nyopsat MiniDiD med microcoil og vat. Så tænkte jeg at det ville være rart med den samme coilstørrelse i en Evod. Så fandt jeg på det her (hvis andre har gjort det før så beklager jeg, så er det ikke mig der har fundet på det alligevel:)
    Jeg dur ikke til at tegne og så'n, så jeg prøver med en beskrivelse:

Lav en microcoil på normal vis. Når du har lavet 7-8 viklinger, laver du en lang løkke (ligesom hvis man ved en fejl kommer til at vikle tommelfingeren ind i coilen) og derpå fortsætter du med 7-8 normale viklinger igen.
    Nu har du en coil med ialt 15-17 viklinger. (Måske skal der justeres lidt på antallet) Den store løkke i midten vrides og trykkes sammen og udgør nu forbindelsen til pluspolen. I hver ende af coilen er der en nul ledning. Der skal selvfølgelig glødes op med en gasbrænder o.s.v. Coilen fastgøres helt normalt. (pluspolen i gennem isolatoren, og de to nul ledninger på ydersiden af isolatoren. Nu har man effektivt to coils i parallel. Det er kun en fordel at coilen bliver så bred at den skal presses ekstra sammen for at kunne være i "skålen". Da enderne af coilen alligevel skal forbindes til stel er der ikke noget problem med kortslutninger der.

Coilen kan minde om et "M" når den er lavet rigtigt. Måske man bare skulle kalde den en Mcoil...

Jeg har lige lavet det her setup med 0.30 kanthal, og fået en "dualcoil" på 0.8 ohm. Der er selvsagt en kæmpe overflade på den her coil, så jeg antager at det med den korrekte mængde vat i vægen, må dampe som en drøm.

Jeg har lige opdaget at mit eneste mod (Provari), er helt uinteresseret i at køre med så lav ohm, så jeg kan ikke rigtigt få glæde af min smarte coil :( Den gløder kun ekstremt svagt på et twist batteri.

Jeg forsøgte at lave en med 0.20 kanthal, men det evner jeg ikke, da tråden er meget blød at arbejde med.

Det tog ikke mange minutter at lave det her, men jeg kan godt se at beskrivelsen virker lidt lang.
    Hvis der er en der har mod på at afprøve det (og beskrivelsen i øvrigt er til at forstå:) vil jeg da gerne høre om resultatet. Jeg er sgu lige ved at købe et mekanisk mod bare for at prøve :)

PerS

2. Johnni-M

Johnni-M Active Member

Lyder blæret :)

Evt nogle billeder af det setup:)

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2

3. herowi

herowi Member

Også gerne billeder/video af den mini did - kunne være man skulle beholde den jeg har til salg jo?

4. michael p

michael p Active Member

Re: Sv: DualMicroCoil setup til Evod og andre.

Ja billeder hehe

Sendt fra bunden af en RBA

5. Spygone

Spygone Well-Known Member

Jeg forstod ikke meget af det med "to coils i parallel"..? I min verden gør det ingen forskel, om det er to enkelte coils ved siden af hinanden, eller det som er beskrevet - de kan vist ikke sidde i serie alligevel. Men bortset fra det besluttede jeg mig for at prøve med dualcoil i en Evod. :)

Blændende resultat..!
    Viklede to tætte coils med hver 8-10 omgange 0,30mm kanthal om en 16 gauge (ca. 1,2mm.) kanyle. Placerede dem ved siden af hinanden (ikke over/under) så de stod helt tæt sammen, og fik dem forbundet til huset, så den ene coil havde en ende mod den ene slids, og den anden coil havde en ende mod den anden slids.

Målte Ohmen til ca. 0,8, og trak derefter en lille smule vat gennem hver coil, klippede til, gav vattet godt med væske og samlede. Væske i tanken, bunden på og 3,5 Volt på Evercoolen. Jeg skal da lige love for det er en Evod der kaster noget damp fra sig, men den bliver godt nok også "tørstig". Sug på blot 1½-2 sekunder af gangen giver MASSER af damp - dog i den lidt varme ende af skalaen. :)

6. Hapazutz

Hapazutz New Member

kune man få et closeup billede af din coil uden vat? for jeg forstår ikek helt hvordan du kan få det til at sidde sådan der

7. Spygone

Spygone Well-Known Member

Jeg skal tænke på det næste gang jeg vil skifte vat. Men det er foregået helt som jeg har beskrevet det. :)
    Desværre har jeg kun min telefon til at tage billeder med, så jeg kan ikke (hvis overhovedet) komme ret meget tættere på.

8. Hapazutz

Hapazutz New Member

Jeg må bare prøve mig lidt frem.
    :p

Sendt fra min HTC Desire X med Tapatalk2

9. Junkiedonkey

Junkiedonkey Active Member

Lidt setups med en enkelt microcoil og vat:

Evod
    Husk at smide en strimmel vat oven på coilen, inden "chimney'en" sættes på.

T3
    Husk at smide en strimmel vat oven på coilen, inden "chimney'en" sættes på.

Hvis i laver ovenstående setup med kanthal som jeg har gjort, skal i huske at coilen ikke må testbrændes uden væge og væske. Tørrer vægen ud, gløder kanthalen op og brænder isoleringsproppen i stykker i bunden.

Del Denne Side