Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

eGrip atomizer modifikation v2 - Aspire coil

Discussion in 'Guides' started by illuminator, 23 November 2014.

1. illuminator

illuminator Active Member

Hej igen.

Jeg er tilbage med endnu et tip til Joyetechs eGrip.

Denne gang så man kan bruge Aspire coils i sin eGrip (jeg brugte en BVC coil), og hvem kan ikke have lyst til det, i stedet for de sløje coils som Joyetech selv laver.

1.
    Tag en Aspire coil, og skær, høvl, puds, fil eller hvordan du nu vil, men der skal tages noget af pluspolen på atomizeren, så den kommer til at se ud som på billedet herunder.

2. Så skruer du atomizeren i basen til eGrip, primer den som du plejer, skruer den op i eGrip, lader den stå et par minutter, så den rigtig kan væde sig i din lækre væske, og damp nu på din fantastiske eGrip, men nu med oplevelsen af Aspires coils!

Joyetechs atomizerhoveder har en modstand på ca. 1.5 ohm, så jeg vil anbefale man bruger Aspire 1.6 ohm, da det er det tætteste man kommer på.

Håber nogen nu bliver endnu gladere for deres eGrips, og jeg må indrømme, at dette tip er noget nemmere, og langt bedre end min første guide!

/illum

2. GreatDane

GreatDane Active Member

"sløje coils som Joyetech selv laver"
    Synes absolut det er gode coils der er til eGrip....Har ikke brugt andet de sidste 3-4 dage og er meget tilfreds.
    Og nu sammenligner du så med BVC som efter min personlige mening er en kæmpe skuffelse :rofl: Men ja sådan er der så meget - hver sin smag :cheers: Det viser netop hvor forskellige vi er og hvad vi forventer og forlanger af udstyr :cheers2:

3. illuminator

Sløje skal udledes af at de fire originale coils som jeg prøvede til min eGrip alle smagte af våd gnu...
    Og jeg har ikke hørt andre end dig sige at Aspires BVC coils skulle være en skuffelse, så som du selv siger, så er der jo så meget, og hver sin smag. :ya:

4. GreatDane

GreatDane Active Member

Men iøvrigt - tak for et godt tip :wave:

5. illuminator

:tu: No problem :tu:

6. korsvang

korsvang Well-Known Member

Nu må du sgu lige trække vejret Flemming BVCer da noget af den bedste der for tiden findes, God smag - rigtig god damp . rigtig lang levetid og stabile og pris er jo ikke afskrækkende 80 kr for 5 stk og er man ferm på finger så kan man faktisk recoile dem. og det bringer mig over til dig jonas for hvorfor recoiler du ikke dine egrib ? ku ikke lige huske hvorfor du ville have andre coils i ?

7. GreatDane

GreatDane Active Member

Oplever hver eneste dag at folk kommer i butikken med BVC-coils som ikke vil andet end at boble, snorkle, sovse og ikke dampe...Det var også sådan cirke min egen oplevelse da jeg prøved dem :/ Men ja jeg har også hørt et par stykker sige det modsatte :D
    Men Aspire har tilsyneladende også set problemet, da de igen er gået igang med at producere BDC på højtryk og har valgt ikke at lade disse udgå som ellers var planen.

8. nittaya

nittaya Active Member

hej jonas... man må sige, at du arbejder på sagen. så vidt jeg husker fra den korte tid som egrip ejer, så var der en silicone tætning på joyetechs hoveder, op imod selve lufthullet, hvordan passer det med de nye hoveder som du bruger?

9. nittaya

nittaya Active Member

glemte lige at give dig ret i, at smagen med joyetechs hoveder var meget meget ringe ( svag ) og uinteressant i forhold til kayfun eller lignende. men hvis denne lille ombygning giver bedre smag, vil jeg da overveje at købe en igen, da egrippens størrelse og lækkerhed er i top.

10. illuminator

Øverst på Aspire coilen er der en fordybning, og i den ligger der en silikone-ring, som fungerer som på den originale eGrip coil.

Men det gælder om ikke at slibe for meget at sin coil...

11. illuminator

Jeg har desværre ikke længere min eGrip, så den modifikation fik kun min far glæde af. :)

Jeg prøvede at re-coile mine originale eGrip coils, men det blev aldrig helt så godt som jeg gerne ville have det, så derfor solgte jeg min eGrip.
    Og efter min nye opdagelse, så må jeg sige at det nu ærgrer mig en hel del...

12. Vapor G

Vapor G Member

Er det disse coil's du anbefaler ?

<a class="postlink" href="http://www.fasttech.com/products/3007/10009799/1859405-authentic-aspire-bvc-clearomizer-replacement-coil" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.fasttech.com/products/3007/1 ... ement-coil</a>

Jeg har prøvet med en alm aspire nautilus mini coil som er for stor i gevindet til at kunne skrues ned i basen. Måske du eller andre kunne anbefale et sted ud over Fastteck da jeg ikke vil vente 30 dage... Vil bare købe dem hvis ikke det er de rigtige...

13. nittaya

nittaya Active Member

måske du skulle vente lidt, joyetech har lanceret en RBA base, som kan købes senere her i december...
    jeg har iøvrigt arbejdet videre med ilumminators ide' om at ombygge den oprindelige, med bedre resultat/smag
    du kan se det her på forum... RBA base til egrip

14. Stefan1980

Stefan1980 Active Member

Hvordan gør man egentlig tanken ren på egrip? :)

15. renevmax

renevmax New Member

Jeg fjerner atomizer og skyller den gennem bunden i vand og til sidst i vodka

16. Stefan1980

Stefan1980 Active Member

Er du ikke nervøs for at der kommer vand i mini USB?

17. renevmax

renevmax New Member

Jo, men vinkler den lidt så vandet ikke kommer der ind

18. nittaya

nittaya Active Member

jeg plejer at putte min lille spinkle tommelfinger over usb, mens jeg skyller i langsomt rindende lunkent vand, virker uden problemer.

19. Vapor G

Vapor G Member

Så har jeg modificeret en nautilus BVC coil på de forskrevet 1,6 ohm, og må indrømme at det er en fantastisk ide...
    Før kunne jeg kun dampe på laveste indstilling som jeg målt til 3,9-4,0 volt uden load, hvilket jeg syntes er for dårligt. Joytech's Dual coils kan ikke føde væsken ordenligt/hurtigt nok ind til coilen. Da der ikke er nok fyldemartriale, og den derfor løber tør og giver dryehits... Dette er dog kun min oplevelse, men har dog også sammenlignet med en kammerats, hvilket havde den samme fejl... Jeg fulgte rådet som skrevet i denne tråd, og må lige skrive at der skal slibes noget mere af + Polen som forskrevet/vist på billedet da coilens gummiring som forsegler basen og coilen ikke slutter tæt... Var så nødt til at slibe et tværssnit i +Polen for at få airflow'et i coilen størere da der efter nedslibning'en at + Polen næsten ikke vat noget luftgennemstrømning... Der ud over var jeg også nødt til at file huldet i toppen af coil hullet op så røret i tanken kunne gå ned og slutte tæt med gummiparkningen i toppen af coilen... Nu smager den betydeligt bedre og jeg kan uden problemer give den fuld gas ...
    Ville bare lige dele dette da det er såååååååå meget bedre ... :) God damp der ude...

20. frankmich

frankmich New Member

Jeg har samme problem. Dryhits selv med 10% vand. Jeg kan heller ikke komme højere op end de 8watt. De coils jeg har er fra nautilus og har ikke den tætningsring. Jeg glæder mig bare til at få rba basen

Del Denne Side