Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Grants Vanilla Custard?

Discussion in 'Selvblanderen' started by xalodogan, 22 June 2016.

1. xalodogan

xalodogan Member

Jeg har fundet denne opskrift. Men ville godt høre om i har andre anbefalinger.

Kan huske at Grant's kunne godt være lidt kvalmende for mig. Så lidt mildere ville være en fordel.

Men så vidt jeg forstår på opskriften så kan det første forslag blive for kraftig med tiden.

Hvordan laver i jeres grants vanilla Custard?

Og så gik der jo rygter om at Grant's Vanilla Custard indeholdte diacetyl. Men kom det frem overhovedet?

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

2. Clark20

Clark20 Member

Kan anbefale mulens egen custard, og 50 ml til 150kr ja det vidst en meget fair pris. Er du diacetyl forskrækket skal du nok holde dig langt væk fra custard væsker ellers se Matts video fra suck my mod omkring diacetyl

Sent from my iPhone using Tapatalk

3. xalodogan

xalodogan Member

Så vidt jeg ved så indeholder alle Custard væsker da ikke diacetyl.

Capella aromaer skulle være fine nok.

4. K.Svendsen

K.Svendsen Member

Det er godt nok noget af en bombe den opskrift :( der er både diacetyl, acetoin og acetylpropionyl i. Den skal du ikke røre med en ildtang.
    Skift Capella Custard ud med Capella Custard v2, og skift TPA Dulce de Leche ud med TPA DX Caramel Original.

5. Rødekings

Rødekings Member

Capella vanilla custard indeholder formodentlig diacetyl. Det samme gør mange andre capella aromaer. De har dog lavet v2 versioner, der umiddelbart ikke skulle indeholde diacetyl. Jeg bruger ikke selv v2 versionerne, men efter hvad jeg kan læse mig til, er der blandede meninger om dem. Nogle synes de er lige så gode, andre synes de smager af bræk. Du skal nok også forvente længere modningsperiode med v2 (3-4 uger).
    En anden populær version af grants custard:
    • french vanilla (cap) 3%
    • new york cheesecake (cap) 3%
    • vanilla custard (cap) 4%
    http://tjek.nu/r/4tt

iznogood1 likes this.
  6. xalodogan

xalodogan Member

Tak for info K. Svendsen.

Rødekings..... Som tidligere nævnt var grants vanilla egentlig ok. Men efter par sug så var det bare en slags kvalmende fornemmelse. Det var bare No go for mig. Bortset min kammi kunne dampe den dagen lang.

Jeg må prøve jeres anbefalinger. Håber virkelig ikke de er kvalmende.

Så lige her til aften at Damphuen har deres egen Custard. De kalder den for Coil oil Custard eller lign.

7. Clark20

Clark20 Member

Har ikke sagt alle
    Men mange af de aromaer der bliver brugt i custard væsker indeholder generelt diacetyl, men nu foreslog jeg dig en aroma fra mulen. Dog oplyser de ikke om den indeholder diacetyl eller ej. Men hvis du er bange for diacetyl skal du nok ikke blande den opskrift du har lagt op

8. xalodogan

xalodogan Member

Mulens Custard aroma indeholder ikke diacetyl. Det er 100% . Jeg prøvede den med en 80vg / 20%pg Base sidste måned. Den smagte ikke godt. Den har fået gode anmeldelser. Men måske er den bare ikke velegnet til 80vg. Blandede den i 20% .

9. Clark20

Clark20 Member

Det kan du jo ikke sige med 100% uden du nærmest har det sort på hvidt
    Men så er det jo ikke den du skal købe. Ellers er der Stigw68 Oil custard den er langt fra kvalm i det.

xalodogan likes this.
  10. xalodogan

xalodogan Member

Så prøver jeg den. Jeg fik talt med mulen og de sagde at den ikke var med diacetyl. Mens den fra Tpa var.

11. hopper78

hopper78 Active Member

Den er meget tæt på grants, jeg damper den hver dag og har gjort det nogle måneder, den er altid i en af mine tanke ;-)

grants custard:
    • french vanilla (cap) 3%
    • new york cheesecake (cap) 3%
    • vanilla custard (cap) 4%

iznogood1 and xalodogan like this.
  12. xalodogan

xalodogan Member

Sorry... Men de aromaer du henviser til.... er de stadig med diacetyl.?

13. K.Svendsen

K.Svendsen Member

Der er diacetyl i dem alle 3 :( men køber du dem i v2 er de uden diacetyl :)

xalodogan and MisterMist like this.
  14. hopper78

hopper78 Active Member

Det går jeg ikke så meget op i ;-)

iznogood1 likes this.
  15. xalodogan

xalodogan Member

Tak for hjælpen. Så prøver jeg dem.

16. K.Svendsen

K.Svendsen Member

Det burde du, i hvert fald med de væsker du damper på daglig basis :)

17. hopper78

hopper78 Active Member

Der ligger vel ikke noget videnskabeligt bevis på at det er skadeligt i de små mængder vi damper det i.

Man skal jo ikke gå og være paranoid til daglig, så skal man jo nærmest slet ikke indtage noget som helst

18. glad

glad Well-Known Member

Der er jo både for og imod så længe der som du skriver ikke er nogen videnskabelige undersøgelser af det, det kommer vi forhåbentligt til at se de kommende år.
    Vi er jo i dagligdagen udsat for så meget andet "godt" at man ikke som du skriver skal blive hysterisk mht damp, feks. har jeg læst en undersøgelse der viser at ryger man under 5 smøger om dagen betyder det intet heldbredsmæssigt holdt op imod hvad vi ellers indånder. De færreste kan bare holde smøgforbruget helt dernede ;)

19. korsvang

korsvang Well-Known Member

Det er rigtigt der ikke er nogle videnskabelige undersøgelser som siger noget konkret og slet ikke langsigtet. Og der er også rigtigt at vi jo indtager så meget andet der kunne være kritisk . Med mange at de ting har vi som regel ikke noget valg eller vi tænker ikke over det i dagligdagen. Med D og AP har vi jo faktisk et valg - vi kan vælge til og vælge fra og det må man så gøre som man nu vil. men argument om at vi i forvejen indtage en masse skidt kan man jo ikke rigtig bruge til noget i den her sammenhæng

20. hopper78

hopper78 Active Member

Ja præcis korsvand

Det er op til en selv hvad og hvor man vil passe på med at indetage diverse ting.

Jeg personligt går ikke ret meget op i det, de såkaldte eksperter kommer jo med nyt hver dag som de råder os til ikke at indtage.

Nørd likes this.

Del Denne Side