Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Grants Vanilla Custard?

Discussion in 'Selvblanderen' started by xalodogan, 22 June 2016.

1. glad

glad Well-Known Member

Til dels enig Uffe.
    Visse ting kan være svært at garderer sig imod (forurening feks.), men med meget andet hvor man som du skriver bare ikke tænker over det må jo skyldes ligeglæde eller dovenskab med at undersøge det. Jeg er selv de senere år blevet meget mere obs på hvad jeg indtager, ragede mig stort set en høstblomst da jeg var ung ;)
    Diacetyl skal jeg ikke kloge den på da jeg ikke har undersøgt det da jeg ikke damper de der søde væsker, men umiddelbart vil jeg tro at jeg ville styre fri af dem til der forelå noget mere dokumentation på hvor meget der skal til før det er skadeligt.
    Men synes det snart er ligegyldigt hvad der drejer sig om damp så kan man finde noget negativt om det. Da jeg startede med TC var (er) der den helt store nikkelforskrækkelse, Titanium fik jeg af vide nærmest kunne eksploderer i hovedet på mig, skulle jeg have rettet mig efter alt det havde jeg aldrig købt mit første TC-mod ;)
    Nikotin tror mange jo også er pisseusundt bare fordi det er giftigt, der skal så vidt jeg ved en del til på en gang før man kradser af af det, ellers tyder meget faktisk på at det ligefrem er sundt.
    Så hvis den mængde diacetyl som Hopper indtager er en dråbe i havet kan jeg godt forstå hans holdning ;)

iznogood1 likes this.
  2. glad

glad Well-Known Member

Og så er det desværre ikke engang løgn, det kan ind imellem være svært at tage det helt seriøst, hvad der var skidt igår er måske go fin imorgen :rolleyes:

3. hopper78

hopper78 Active Member

Ja det kommer and på hvem man spørger, spørger man den ene professor, så er det usundt spørger man den anden er det overhovedet ikke skadeligt.

Man skal følge sin egen intuition ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Clark20 likes this.
  4. korsvang

korsvang Well-Known Member

nogle siger det ene og nogle det andet
    Dog siger den eneste forsker som tager damp seriøst 100 % som kæmper dampens sag og som er 100 % på damperens side at man nok skulle undgå det og fabrikanter ligeså.

Last edited: 24 June 2016
    Rødekings likes this.
  5. Nørd

Nørd Member

Tror nu også bare det er hysteri. Så burde man nok have hørt en bolsjekoger have problemer. De står jo i ekstrem aroma-dampe hver dag.
    Men indtil jeg ved bedre undgår jeg det nu som regel.

Sendt fra min HTC One M9 med Tapatalk

6. Manga

Manga Member

Hvis man er bekymret om diecetyl kan man se denne video, diecetyl er overdrevet der er trodsalt mere diecetyl i 1 cigaret end i en 30 ml ejuice, og ingen rygere har fået konstateret popcorn lunger, så hvorfor skulle dampere dog få det?

7. hopper78

hopper78 Active Member

God point ;-)

Syntes folk er blevet totale paranoide efter de gik hen til damp, hvor og hvad der er skadeligt.

Var disse folk også paranoide da de røg smøger ;-)

8. glad

glad Well-Known Member

Ikke en helt fair sammenligning synes jeg Hopper.
    Da vi røg var der ligesom ikke rigtig nogen måde at gøre det på så det var mindre usundt, kun at sætte forbruget ned.
    Med damp kan vi trods alt bedre styre fri af det der bliver påvist til at være meget usundt, selv nikotinmængden kan vi styre selv (hvis den bekymrer en)
    For de fleste vil jeg gætte på at de har skiftet fra analoge til damp pgr heldbredet, og så dur det ikke at udskifte pest med kolera ;)

9. hopper78

hopper78 Active Member

Tjo jeg syntes sammenligningen er fair nok ;-)

Der er vel 2000+ farlige stoffer i analog, så hvorfor bekymre sig om de få farlige stoffer der er i forbindelse med damp, som så forvejen er meget mindre koncentreret i dampen end analog ;-)

10. K.Svendsen

K.Svendsen Member

Fordi det ikke er godt for helbredet og nemt at fravælge :)

glad likes this.
  11. Spygone

Spygone Well-Known Member

Jeg må erklære mig 100% enig med Manga og Hopper... Hvis man skal gå op i de helt små detaljer, så burde vi jo alle anlægge gasmaske inden lokumsbesøg, samt huske papirsmaske, og tildækning af hver en kvadratcentimeter hud mod sollys, inden vi går ud. Det er håbløst at skulle leve på den sikre side af "stregen" i alle henseender, og jeg må tilstå jeg er væsentlig mere bange for teorister og krig, end jeg er for min damp.

12. glad

glad Well-Known Member

Jamen jeg mener da bestemt heller ikke at vi skal blive paranoide.
    Det var mere sammenligningen mellem analoge og damp jeg ikke syntes om, dengang havde vi jo ligesom ikke et valg mellem godt og skidt, det har vi så nu.
    problemet nu er er nok mere at finde ud af hvad der er godt og skidt ;)

13. hopper78

hopper78 Active Member

Vi havde da et valg.

Man kunne gå hen til light eller stoppe med at ryge ;-)

Det samme med alkoholiker, der er alternativ "alkoholfrie øl"

Vi har altid et valg uanset hvad ;-)

14. glad

glad Well-Known Member

Lightsmøger viste det sig bare gav kræft dybere nede i lungerene som er sværere at heldbrede, så det er ikke løsningen.
    At begrænse sit forbrug var jo også den mulighed jeg påpegede som den eneste jeg kender til.
    Men kender du en metode til at ryge analoge så det er mindre usundt kunne det da være interessant at høre om ;)
    Jeg startede på damp fordi jeg ikke kunne finde en måde at ryge på som ikke er pisseusundt, ellers tror jeg aldrig jeg var stoppet.

15. hopper78

hopper78 Active Member

Jeg tænkte ikke sundere alternativer da jeg røg, jeg røg fordi det var pisse hyggeligt, min dovenskab var skyld i at jeg begyndte at dampe.

Men det er jo lidt det samme som light og alm sodavand, light sodavand viser studier at skulle være mere usunde end alm sodavand.

Det er jo kun ens egen samvittighed, har man det selv godt med de valg man selv tager så har man det godt med det ;-)

16. hopper78

hopper78 Active Member

Men light smøger var vel heller ikke så meget pga kræft, men mere en nedskæring af nikotin...

17. glad

glad Well-Known Member

Jeg er nu ret sikker på at de var ment som et mindre usundt alternativ, erfaringen viste desværre så bare at de gav nogle utilsigtede problemer ;)

18. glad

glad Well-Known Member

Mit gæt er så bare at for de fleste er skiftet fra analoge til damp pgr den helbredsmæssige gevinst der uden tvivl er, at det ikke var det for dig er jo din sag.
    Den med dovenskaben forstår jeg så ikke helt, var det da meget anstrengende at åbne en pakke smøger og sætte fut til en gar ;)

19. hopper78

hopper78 Active Member

Jeg tror både det er sundhed og økonomi der ligger til grund, 50kr for en pakke er sgu peberet

Jeg løb bare tør for smøger en aften og gad ikke køre ned og købe smøger, og tænkte at jeg havde en damp pind liggende som har samlet støv et års tid, så jeg prøvede den lige lidt indtil jeg gad køre på tanken.

Nåede så aldrig på tanken og har ikke røget siden.

Pepsimags likes this.
  20. hopper78

hopper78 Active Member

Det var overhovedet ikke min hensigt at stoppe, havde ikke lysten og elskede bare de skide smøger ;-)

Del Denne Side