Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Green Smoke

Discussion in '[TEKST] Hardware og Væske Anmeldelser' started by Stefanp, 8 June 2015.

1. Stefanp

Stefanp Active Member

Hej.

Det skal lige siges, min tekstskrivning og stavning er ikke i top. Og at jeg roder lidt rundt i tingene :)

Jeg har fået et Green Smoke kit af Katja er fra Eyger, da Guru og jeg var tvivlsom om denne E-cigaret var så god som Katja påstod.
    Så hun tilbød at sende en test pakke til os. Om Guru har fået en test pakke ved jeg intet om, men det var meningen at han hvert fald også skulle have et sæt.
    Sættet har jeg fået UDEN BEREGNING mht til den aftale som mig og katja har lavet.

Først vil jeg sige at det er min første anmeldelse. EVER !-)

Nå men inden vi går igang vil jeg fortælle lidt om min erfaring inden for E-damp.
    Jeg har selv dampet i knap 3 år. Startede på et EGO batteri, og en CE4. Brugte også cartomizere i en længere periode. Har været på dripper delen siden jeg stoppede med cartomizerne -)

Batteriet målt til 3,67 volt ved fuldt opladt, uden belastning
    Cartomizer målt til 3.20 ohm
    Cartomizer 1,2% nikotin dvs 12mg Menthol ice flavor

Jeg har haft sættet i en måned nu, og har haft det med på tur både i bilen og når jeg skulle en tur på tanken osv.

Mit første indtryk var at indpakningen faktisk er fint. Det føles ikke som det værreste skrammel, altså over Skadi engangslortetfranetto -)

Der er 2 batterier med i æsken, en lang og en der lidt kortere. Batteriet lyser grønt når der suges, luftgennemstrømningen sker fra spidsen(ude ved dioden) igennem hele batteriet og til sidst ind i cartomizeren. Dette bekymre mig lidt. Tænk nu hvis batteriet lækker Så sidder man og inhalere gasserne fra batteriet (Jeg ryster på hovedet) Udover det har batteriet ingen kortslutningsbeskyttelse.

Smagen i carmizeren er mere af noget mint halløj, end menthol. Men man kan faktisk godt smage at det er noget mint/mentol i.
    Smagen er ikke noget at råbe hurra for, men tilgengæld var dampen faktisk nogenlunde lun. Og fik faktisk et halskras.

Damper normalt 12mg, på drippere på lige under 20 watt. Dog holder sådan en cartomizer ikke særlig længe, før den bliver kedelig og mister dampen. Det samme gælder batteriet. Og batteriet tager en evighed om at lade op, cirka 3 timer for det lille.

Jeg skilte cartomizeren ad. den er bygget op på samme måde som en boge cartomizer. Poly filt, med en vandret coil i bunden med silica igennem.
    Hvis man hiver den hvide prop af cartomizeren, sidder der en lille silicone ring inden under. Fjerner du den kan du faktisk fylde caromizeren op igen. Dog er smagen ikke noget at råbe hurra for, selv med egen væske. Jeg kunne ca få en 8 små dråber i uden at den lækker

Men okay, hvis man har lyst til at prøve en ecig-a-like, kunne dette være en mulighed. Altså hvis man har lyst til at bruge 379 surt optjente danske kroner på dette sæt. :) Og købe sindsyge dyre cartomizere for at holde den kørende.

Sættet er såment udemærket, alt har fungeret uden problemer, alle caromizerne har virket, og været inde for nogenlunde samme ohm. Smagen er ret kedelig, og ikke speciel god. Og dampen er hvad dampen er når man damper på ca 4 watt :)
    Men er det tilfredsstillende? Tjaaaaaa, altså, en eVod på et spinner batteri sparker røv mht, smag, kvalitet, bæredygtighed, muligheder, og sidst men ikke mindst. DAMP!

Nå men det var alt fra mig! Håber i kunne bruge det. Men næste gang laver jeg en video om et produkt, fordi det der tekst halløj er slet ikke mig :)

Æsken med cartomizerne, 12mg.

230V vægadapter til USB

Batterierne

Smoke it? SMOOOOKE IT? WTF, troede det var damp.

2. XERXES

XERXES Member

Det er sgu da et udmærket tekst review, taget i betragtning af at det ser ud (som du selv skriver det) som om du har været igennem helvede med teksten. Øvelse gør mester også ang. skrivning ;) . Gode billeder også iøvrigt.

PS. Det der cig-alike er jo godt nok heller ikke mig. Det var det første "damp" relaterede jeg prøvede mig med engang, men det holdt sgu godt nok ikke mange dage, så opgav jeg det. Det var da først da jeg fik et ego batteri at analogerne røg på hylden, eller rettere i skraldespanden :) .

3. korsvang

korsvang Well-Known Member

Syntes det var en god og fair anmeldelse, For det er jo sådan det er med de der e cig i den klasse. Dampede selv på noget i den stil for år tilbage og da det jo var det man kunne få den gang syntes man de var rigtig gode i forhold til dem man havde kunne få 6 mdr tidligere. Så en anmeld fra den tid ville have givet større klapsalver for nu var batterier vokset lidt ( det store ) og nu kunne man efterfylde hvis man var vaks på fingre. Men set i lys af den udvikling der siden har være må man jo sige det er et museums stykke for man kan jo få grej langt billiger som er langt bedre i dag. også selv om det skal ligne en cigaret og dem i dag er bygget til selvfyld og med andre ohm tal samt mere power på batteri . Så anmeld er ærlig og spot on .

4. K.Svendsen

K.Svendsen Member

God anmeldelse Stefanp

5. Guru

Guru Active Member

Det er en rigtig fair anmeldelse - og bestemt godkendt "selv om det er på skrift" (synes faktisk du har beskrevet det rigtig godt). Jeg vil tillade mig at lægge min beskrivelse/betragtning ind i denne tråd hvis det er ok? Jeg får den lige skrevet færdig men vinkler nogle af tingene lidt anderledes så det passer bedre i kontekst med din anmeldelse... Du har fat i nogle gode pointer som jeg er enig i og behøver jo ikke gentage :) Ligger syg pt så det hele går lidt langsommere end det plejer (både inde i hovedet og udenfor).

Sent from my iPad using Tapatalk HD

6. Guru

Guru Active Member

Jeg har nu haft startsættet fra green smoke til afprøvning i en måneds tid. Katja fra green smoke sendte det kvit og frit mod at jeg ville lave en lille anmeldelse/betragtning af deres produkt - frisk initiativ af hende .... Sikkert fremprovokeret af at vi var nogle stykker der stillede os lidt tvivlende over at et sådan produkt kunne kaldes kvalitet! Men som skrevet så var hun frisk og sendte os et startsæt og stafetten er taget op!

Stefan har tidligere skrevet sin anmeldelse og han har skrevet nogle ret gode pointer som jeg ikke vil komme så meget ind på her - han har foretaget nogle målinger at hvad startsættet kan levere af volt, watt, ohm osv. samt ladetider. Jeg har ikke målt efter da jeg finder Stefans målinger troværdige (kan kun anbefale at du læser hans betragtninger også) - han kommer dog frem til at man damper på ca. 4 watt...... Det virker for mig som værende overordentligt sandsynligt..... Hmm.... Mere om det senere!

Selv startede jeg med at dampe for ca 3 år siden med et startsæt "kingo"/ego-C" (tror jeg det hed) med noget simpelt atomizer-"skrammel" der læggede og som kun kunne indeholde op til 1ml. Det kostede mig ca. 700 kr hvilket må siges at være ret godt betalt! Jeg fandt ud af at jeg skulle have fat i noget andet udstyr for at holde mig fra cigaretterne... Den kunne simpelthend ikke gøre det. Jeg startede på ca. 20-24 mg nikotin men idag er jeg nede på 12 mg i lemo 2 på en smok m80plus og har ikke rørt en cigaret i 2 1/2 år. Nu er konteksten på plads og vi kan komme igang....

Jeg har valgt at definere kvalitet på 3 områder vedr. dette produkt (her kunne man tage alle startsæt med men nu er det startsættet fra green smoke jeg har fingrene i). Kvalitet i forhold til:
    - brugervenlighed
    - hardware samt indpakning og manual
    - effektiviteten i at få en til at holde op med at ryge
    *Jeg har med vilje ladet være med at kikke på pris da det for mig er subjektivt hvad der er billigt og dyrt i forhold til en given kvalitet - det der er dyrt for nogen er måske billigt for andre eller helt underordnet for en tredje gruppe da det vigtigste er at kunne slippe cigaretterne og at sundhed er det vigtigste og ikke kan gøres op i penge

Selve sættet kommer faktisk i en ret lækkert indpakning. Kassen er med magnetlukning og selve kassen er lavet af hårdt pap i en pæn grøn farve. Inden i er der en plastikindsats der sørger for at holde indholdet på plads så der er styr på det. Der er det i kassen man kan forvente nemlig et kort og et langt batteri, lader som består af 2 dele samt brugermanual. Desuden er der væske med. Jeg havde valgt en sample-pack med 1,8% nikotin - altså forskellige smage.

Vi starter lige med at tage fat i manualen! Fin lille sag som beskriver det væsentligste som man bør vide når man skal igang med startsættet.... Dog kun på engelsk! Idag er dette dog ikke så skræmmende da vi jo efterhånden er mange i Danmark der forstår engelsk når det er til "husbehov" - her er der dog et lille men hvor manualen skal læses og forstås "rigtigt". Laderen består af 2 dele: en Wall-adapter og USB-charger. Batteriet skal skrues på USB-chargeren og den kan så sættes i en USB-port og lade derfra. Hvis man skal lade over lysnettet skal USB-chargeren sættes i Wall-adapteren og derefter i stikkontakten. Der sidder en lysdiode i både adapter og charger. Når man sætter det hele sammen og lader batteriet gennem lysnettet starter der noget af et lysshow. Lysdioderne på adapter og charger lyser rødt (ganske kraftigt faktisk) og for enden af batteriet sidder der en grøn lysdiode der også lyser kraftigt op. I manualen står der:

"When plugged in, the light on the charger will turn red, indicating that the battery is charging. It takes approximately 3-5 hours to fully charge a battery. When the battery is fully charged, the light on the USB charger will turn from red to green."

Når batteriet er fuldt opladt "slukker" den grønne lysdiode på selve batteriet mens dioden på USB-chargeren lyser grøn istedet for rødt. Wall adapteren fortsætter med at lyse rødt. I min optik er det ikke en særlig brugervenlig beskrivelse af lade-processen (som er på engelsk og forudsætter at man lige får styr på hvad de forskellige "dimser" hedder). Lidt "for sjov" spurgte jeg min mor som er førtidspensionist (syerske med ødelagte skuldre, gigt i hænder og en skolegang der sluttede med folkeskolen) om batteriet nu var ladet op eller igang med at lade - for at det skulle være fair så hjalp jeg hende så meget at jeg forklarede hende på dansk hvad de forskellige "dimser" var og gjorde (oversatte fra engelsk med lidt mere uddybende forklaring). Hun var faktisk i tvivl!!! Da dampverdenen er forholdsvis nyt for hende synes hun at det var for nemt at blive forvirret - dette kan jeg godt følge hende i..... Det leder mig hen til at beskrive min opfattelse af kvaliteten af hardwaren.

Kvaliteten af materialerne virker godkendt. Som før skrevet er kassen indpakningen iorden - den kan faktisk holde til at blive sendt med PostDanmark! Gevind i både batterier og cartomizer passer fint sammen og er nemt at skrue i og af. Det store batteri har dog en lille men vigtig "fejl" - hvis man skruer den helt i, i USB-laderen, slukker den grønne diode for enden og man kunne tro den var opladet. Det er den så ikke da dioden stadig lyser rødt i USB-chargeren! Skruer man batteriet en kvart omgang tilbage i USB-chargeren lyser den grønne diode i batteriet igen. Dette problem oplever jeg ikke med det lille batteri. Nu står der "made in china" uden på æsken og jeg tror den overordnede fejl ligger heri - manglende kvalitetskontrol vil jeg tro!

Kvaliteten i brugervenligheden er vel ok. Nu ser vi bort fra miseren omkring ladning da den er beskrevet. Det er nemt at skrue det sammen og bruge da det faktisk ikke kan samles "forkert". Da min mor har gigt i hænderne spurgte jeg om hun ikke lige kunne samle den - det tog lidt længere tid end når jeg gør det men hun kunne sagtens samle det. Man skal ikke trykke på nogle knapper for at dampe men bare suge. Der sidder en "vakum-kontakt" (vælger jeg at kalde det) som sørger for at aktivere batteriet når man suger - samtidig lyser dioden op så man kan se at der sker noget. Den lyser faktisk så meget op at man lige skal tænke over hvem der sidder over for en når man damper! Vil tro den er meget effektiv når man kommer hjem fra julefrokost og skal ramme låsen med nøglen i nattens mulm og mørke og godt kunne bruge lidt lys - spøg til side, den er faktisk irriterende og lidt for "god" den diode!

Til sidst vil jeg lige ind på om den så er så god kvalitetsmæssigt at den kan få mig til at holde op med at ryge - da jeg ikke ryger og ikke har gjort det i 2 1/2 år bliver kriteriet om den kan holde min nikotintrang så langt nede at jeg ikke panikagtig griber ud efter mine andre dampmaskiner. Det korte svar er nej!
    Som jeg skrev i starten så valgte jeg en sample-pack med forskellige smage og en nikotinprocent på 1,8. Hvordan det tal er endt der hvor den er ved jeg ikke men det er den næststærkeste nikotin-styrke-mæssigt. Normalt damper jeg 12mg nikotin - så gik egentligt ud fra at denne sample-pack ville være stærkere oplvelsesmæssigt end jeg er vant til. Sandheden er at der mangler simpelthend power i sættet! Jeg kan dampe løs men får slet ikke dækket min nikotintrang i forhold til hvad jeg er vant til. Det er nok også en urimelig sammenligning da jeg damper 35watt+ med 12mg nikotin i en base med 60-70% VG. Jeg ved ikke hvad forholdet er i den base som er i atomizeren men der kommer ikke ret meget damp og den der kommer er meget "kold"..... Men der er altså heller ikke ret meget watt at gøre godt med i dette sæt. Smagende er ret intetsigende for mine smagsløg men vil tro de faktisk blev bedre hvis man kunne fordampe dem med mere power! Jeg skrev før at jeg ikke ville snakke pris men vil lige nævne at denne væske ikke ligger i den billige ende når man sammenligner med andre systemer (færdiglavede væsker i andre nikotinfødende fordampnings systemer).

For mig at se er den store akilleshæl for dette system atomizer-fordampnings-system og manglende power. Jeg vil tro langt de fleste vil have svært ved at kunne slippe 15-20 cigaretter om dagen til fordel for dette startsæt. Fordelen er at det er simpelt i brug og man ligner ikke en går og tygger i en mursten - tror mange nye dampere sætter pris på at det skal være nemt at komme igang med og ikke fylde ret meget (senere bliver man mere erfaren og finder det sæt der virker bedst for en). Jeg vil tro man kommer længere som ny damper ved at tage ned i en butik og få noget ordentlig vejledning samt prøve nogle ting af inden man beslutter sig for hvad der er bedst for en selv. Det koster nok mere men det er en minimal merpris man skal af med for at få markant større chance for at slippe helt for smøger og få en mere kvalitativ oplevelse af dampning og de smage der findes.

.... Dette sæt er adskiller sig væsentligt fra det jeg startede med for 3 år siden ved at det er billigere og have bedre batteritid - men det er altså stadig et startsæt som man ikke afslutter med!

Endnu en gang tak til Katja fordi hun var frisk på at sende et startsæt til afprøvning! Jeg håber ikke jeg har været for hård men jeg lovede at jeg ville give min mening omkring sættet ud fra den kontekst jeg havde... Det mener jeg at jeg har "overholdt". Startsættet vil blive tilbudt til en af min mors venner som virker nysgerrig på det (hun skal lige have en ordentlig instruktion i det så hun kan finde ud af om det er godt nok til hende - hun er fest/hygge ryger). Min mor sagde pænt "nej tak" mens hun dampede på min aflagte provari med kobra-tank på toppen og hjemmelavet lakridsvæske på 2mg nikotin - men det er altså også et helt andet system og ikke sikkert kan kaldes et godt bud på et "startsæt"

7. Guru

Guru Active Member

Hmm.... Vi mangler vist stadig en tilbagemelding på dette sæt fra en Steve?

... Skal lige høre dig Stefan om du har fået noget respons fra Katja om din anmeldelse/betragtning om dette startsæt?

8. Kajta

Kajta New Member

Først og fremmes mange tak for jeres anmeldelser, Stefan og Guru. Jeg beklager for den lange stilhed. Jeg ventede på Steves indlæg og imens glemte jeg om jer. :/

Jeg synes jeres anmeldelser er mega flotte, og jeg kan godt lide Stefans billeder -bortset fra de sidste to. :) Man kan godt se I tog tesningen seriøst.

Jeg vil bare lige skrive et par kommentar om de to anmeldelser for at afvikle min gamle gæld.

Stefan, det var en rigtig god først anmeldelse. Meget grundig. Jeg vil gerne fjerne dine bekymringer vedr. lækage og kortslutning af batterier: det har aldrig sket før. Vi kan også fremvise en overensstemmelseserklæring, som siger, at batterier er i overensstemmelse med de relevante harmoniserede standarder. Det betyder at de ikke må lække og de er kortslutningsbekyttede.

Ja, du har ret i at 'Smoke it!' er et dårligt udtryk. Vi har lige skiftet alle 'smoke' ord til 'vape' i vores webshops: <a class="postlink" href="http://www.greensmoke.eu" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.greensmoke.eu</a>.

Det er dejligt, at du synes, at hvis man faktisk har lyst til at prøve en cig-a like, så kunne Green Smoke® være en mulighed. :)

Guru, tak også for din omfattende anmeldelse. Green Smoke® er en alternativ til rygning: selvom mange af vores kunder har indikeret, at de har holdt op med at ryge ved hjælp af vores e-cigaretter, har vi aldrig hævdet, at vores produkter er nikotinerstatningsterapiprodukter. Vi er enige om manualen og vi er i gang med at lave en ny manual på dansk. Oversættelsen er klar, designarbejdet er i gang.. Beklager, at opladningsprocessen ikke var klar nok. Den bliver bedre forklaret i den nye danske manual. Det lyder som om det var en mindre fejl med din lange batteri (”hvis man skruer den helt i, i USB-laderen, slukker den grønne diode for enden”). Det er ikke OK, derfor tilbyder vi livstidsgaranti på alle Green Smoke® batterier. Jeg er også ked af at smagene er ikke lige dig. Vi bruger naturlige aromaer (fx naturlige tobaksblade, kaffe-, og kakaobønner ekstrakter) Naturlige aromaer kan nogle gange virke svagere end kunstige aromaer.

Jeg håber til sidst din mors ven kunne bruge startsætet til noget :)

Endnu en gang tusind tak for dine anmeldelser og at I også var friske nok til at tage imod mit bud.

9. inspktr

inspktr Member

:dono:

10. K.Svendsen

K.Svendsen Member

Der står smoke 19 gange på første side:

11. Kajta

Kajta New Member

Jamen selvfølgeligt ikke i mærkenavnet, det skal jo genkendes.. (alle 19 gange står det i mærkenavnet) :)

Del Denne Side