Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Hjælp til regnestykke

Discussion in 'Selvblanderen' started by ASL, 18 May 2016.

1. ASL

ASL Member

Okay drenge og piger

Jeg har en færdig blandet væske.
    Den er 3 mg nic og 60vg 40pg 30 ml

Den skal blandes op med VG PG og nic
    Min nic base er 100 mg.

Jeg vil gerne ende op med 60 ml 5 mg nic og 70vg 30pg når jeg er færdig.

Er der en klog mand/kvinde der kan løse det regnestykke ?

2. nittaya

nittaya Active Member

google er din ven, der kan du finde masser af e-juice beregnere...

3. MisterMist

MisterMist Active Member

Det er elementært kære Watson. ;)
    Du tæller bare op, hvad du har i din nuværende væske: Der er 18 ml VG og 12 ml PG (da 18 og 12 er hhv. 60% og 40% af 30 ml).
    Du vi gerne have en blanding bestående af 42 ml VG og 18 ml PG (hhv 70% og 30% af 60 ml).
    Du mangler altså at tilsætte 24 ml VG og 6 ml PG.
    Der skal være 7 mg/ml nikotin i den blanding du tilsætter - det er 2,1 ml 100 mg/ml væske.
    Afhængigt af, om din base er VG, PG eller en blanding skal de 2,1 ml trækkes fra enten begge eller de 24 eller de 6 ml du tilsætter....

4. ASL

ASL Member

Tak min ven. Jeg er ikke så go til regning :)
    Prøvede på nettet men jeg syntes ikke jeg kunne finde noget.

Bare lige for og være sikker, den færdige væske ender på 5 mg pr ml?

5. MisterMist

MisterMist Active Member

Jeps .. hvis der er 3 mg i den ene halvdel og 7 i den anden - så giver det 5 mg/ml i den færdige blanding :)

6. ASL

ASL Member

Super takker :)

7. hopper78

hopper78 Active Member

Som nittaya skriver.

Så findes der faktisk nogle udemærket ejuice beregnere, der indtaster du værdierne og så udregner den selv alle forholdene i pg, VG, nikotin og eventuel aroma, hvor mange ml der skal i af hver ;-).

Skide smart ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

8. ASL

ASL Member

Jeg ved det. Men jeg kunne ikke finde en der kunne det jeg skulle bruge.
    Jeg bruger e liquid recipe, med den kunne ikke klare det, så vidt jeg kunne se.
    Har du evt et link til en side der kan?

9. hopper78

hopper78 Active Member

Altså jeg bruger den her : http://e-liquid-recipes.com/create

Og det har jeg gjort i 6 år, har ikke haft brug for andet da den fint klare det ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

10. ASL

ASL Member

Den bruger jeg osse. Men den kan da ikke klare det regnestykke, som jeg kom med. Eller er det bare mig der er blind?

11. MisterMist

MisterMist Active Member

Jeg tror ikke, at jeg har set en juice-regner der kan håndtere ændring af en bestående væske uden at man selv har ret godt begreb om, hvordan det kan gøres?

12. ASL

ASL Member

Det er nok heller ikke det der bruges mest.
    Men tak for hjælpen ven

Del Denne Side