Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Hvad har TPD betydet for dig?

Discussion in 'Generelt' started by MisterMist, 5 January 2017.

1. MisterMist

MisterMist Active Member

TPD var jo det helt store emne blandt dampere indtil for ca et ½ år siden. Folk (inklusive mig selv) hamstrede nikotin væsker i litervis for at stå imod.
    Måske fordi vi gjorde det - så har vi ikke mærket den store forandring?
    Jeg nød godt af, at der kom en masse godt grej på markedet op til TPD - topfyldte, børnesikrede tanke og nye typer af hybrider (AIO) som tilnærmelsesvis levede op til de nye krav.
    Siden har jeg indtryk af, at mængden af nyt grej er stilnet næsten lige så meget af som aktiviteten på siden her - men jeg ved da, at den lokale damp-pusher lever i bedste velgående, selvom hendes juice er blevet dyr!
    Hvad er jeres erfaringer med de nye forhold?

2. Birger Bo

Birger Bo Member

Jeg har også hamstret, så har ikke mærket noget til det. ;)

3. ASL

ASL Member

Ja jeg har osse fyldt fryseren med nikotin, ca 4 l 100 mg :)
    Købte godt ind af mekaniske mods. Og så har jeg for en gang skyld, fundet en tank som jeg blevet rigtig glad for, og har brugt fast i over et halvt år, wotofo serpient mini.
    Men sidst jeg kiggede, kunne man stadig væk købe nikotin, hos pink mule.
    Og man kan stadig væk købe 30 ml væsker med nikotin fra England, om det så er lovligt ved jeg ikke.
    Så jeg er ikke blevet ramt af stress endnu

4. K.Svendsen

K.Svendsen Member

Ingen betydning her, endnu :)

5. xalodogan

xalodogan Member

Ja og hvis damp bliver helt forbudt en dag så ryger de fleste dampere på smøger igen. Dampere er IKKE holdt op med at ryge. Det er bare et sundere alternativ.

Man skal helt af med vanen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

6. Qualen

Qualen New Member

Ingen betydning her, køber som normalt hos mulen.....

7. basse

basse Member

Jeg løber snart tør for den 25mg væske som afløste cerutterne for over tre år siden.
    20mg udgaven smager mere af sæbe end af cigar, så den skal jeg ikke have mere af.
    Hvad så når resterne er brugt? Det ved jeg ikke.

8. MisterMist

MisterMist Active Member

Det burdet kunne løses - det er ikke indholdet af nikotin, der er bestemmende for smagen?

9. K.Svendsen

K.Svendsen Member

Det kan måske være at væsken skal modne lidt mere. Umodnet juice kan godt have en sæbe/parfume agtig smag.
    Du kan prøve at lade din juice stå mørkt uden skruelåg på i max 24 timer for at fremme processen lidt. Ryst den godt
    dagligt da de små luft-bobler man laver også er med til at modne juicen. Når den så er modnet så smagen sidder lige
    i øjet kan du sætte den på køl da det bremser modningen så du ikke ender op med en "sur cigar" :)

Edit: Ser at du selv laver din aroma, så modning har du jo check på. Kan det så ikke bare være du har fået fat i noget uheldigt VG/PG ?

Last edited: 9 January 2017
  10. basse

basse Member

Nej det er fabriksblandet jeg ved intet om modning. Og kender ikke til overmodning.
    Jeg har i over tre, nej fire år været fornøjet med færdigblandet puros fra HOL i 24mg og senere 25mg. Smagen har altid været konsistent.
    20mg smagen er helt anderledes. Jeg har også nogle gamle 6, 12 og 18mg sjatter som heller ikke vækker lykke.
    Pg.a. for lidt nikotin er jeg tilbøjelig til at dampe meget mere og at hive noget af dampen ned i lungerne. Og der sidder jo ingen smagsløg.
    Jeg vil nok sige at TPD sætter en stopper for min damp-fornøjelse.
    Jeg har stadig en smule 25mg at sammenligne de øvrige med og vil da prøve om 20mg’en kan vinde noget ved modning. Men er
    ikke optimistisk.

11. K.Svendsen

K.Svendsen Member

Fik lige bytte om på dig og MisterMist, sorry,.. (så bare se bort fra min "edit" ovenover :') prøv det andet jeg skrev.

12. Leonardo

Leonardo Active Member

Hvorfor køber du den ikke i England?

13. basse

basse Member

Det er det jeg gør.
    England gjorde en del af TPD til lov allerede i maj 2016.
    Ihvertfald det med max. 10ml flasker med max. 20mg.
    Det piner mig at smide al den plastic emballage ud. Det er nemlig det første jeg gør, efter møjsommeligt at have tømt alle de små beholdere med en kanyle og puttet indholdet i en fornuftig flaske. Mens jeg føler mig som en junkie. Det må snart høre op.

14. Leonardo

Leonardo Active Member

Ja kan godt se, at de ikke er så begejstret for at sælge 25 mg.'s udgaven - og deres lager ser lidt magert ud.
    Jeg har sendt dig en pm.
    TPD er noget møg - enig!

Del Denne Side