Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Hvornår ved man, at det er tid til udskiftning?

Discussion in 'Guides' started by Malene Nielsen, 11 February 2012.

1. Malene Nielsen

Malene Nielsen New Member

Jeg damper på artigtanke og bruger de cartomisere, der er beregnet til den. Når jeg smager hjemmebryggede væsker til, så bruger jeg ego-t atomisere og begge dele leder mig frem til et spørgsmål, som jeg både har stillet mig selv og selv har fået stillet af et par andre nybegyndere:

Hvordan ved man, at det er tid til, at skifte cartomisere og atomisere ud til nye?

Jeg troede, at cartomiserne ville begynde at smage grimt eller stoppe med, at producere damp. Og jeg troede, at atomiserne simpelthen ville stoppe med, at producere damp eller simpelthen bare ikke reagere på det, når man aktiverer batteriet?!

Hvordan ved I andre, at det er tid til, at skifte grejet ud - kan I smage det eller?

Som sagerne står nu, så lever de atomisere jeg fik sammen med mit startsæt i december stadig i bedste velgående og det gør de cartomisere, som jeg fik med de tanke jeg bestilte i slutningen af december/starten af januar også.... :?
    Jeg oplever ikke den samme knitren osv, som i starten, men smagen og dampen er stadig rigtig fin :)

..... og så er jeg i tvivl om jeg har postet indlægget i det rigtig underforum?!
    Tanken var bare, at der nok var andre, der også havde de samme tanker og derfor ville kigge efter en guide - hvis det er placeret forkert, så håber jeg, at der er en, der kan flytte det hen på rette sted :)

2. korsvang

korsvang Well-Known Member

Hej Marlene
    Du skal jo skifte dem når du syntes de ikke er gode smil
    Hvis de samger godt og damper godt så er alt jo fint.
    Har nogle tankcarto som er over en måned gamle og til min overraskelse er de stadig fine. De knitre også.
    Bliver endda brugt meget.
    Jeg har et par stykker jeg skifter imellem og har opdaget at de faktisk har godt af at ligge et par dge uden brug. altså taget ud af tank men med det væske der er i carto.
    Syntes det holder liv i dem.
    uffe

3. illuminator

illuminator Active Member

Hvor ofte jeg skifter mine cartomizere er lidt forskelligt.
    Nogle holder 7-8 dage, og andre får lov at leve 12-14 dage, det kommer an på hvilken smag jeg damper, og hvordan jeg syntes smagen i cartomizeren ændrer sig. Enkelte har faktisk levet i 3 uger... :-o
    Syntes jeg der er bare den mindste bi-smag, ja så er næste station skraldespanden.

Men jeg vil som tommelfingerregel sige at jeg skifter cartomizer minimum hver 14. dag.
    Jeg renser dem ikke. De sendes til de evige damp-skyer efter aftjent værnepligt.
    De koster 8 kroner stykket, så dem gider jeg dæleme ikke bruger tid på at rengøre, bare for at man kan vride et par dage mere ud af dem. :)

4. Malene Nielsen

Ok - jamen så damper jeg bare videre indtil smagen ændrer sig :thumbup:

Jeg troede på en aller anden måde, at de pludselig 'døde', men det kan jeg så forstå, ikke gør sig gældende.
    Er det det samme med ego-t atomiserne?
    Ændrer de også bare smag uden at 'dø' helt?

Og tak for svarene - det er altså rigtig dejligt, at man har en masse erfarne man kan trække på, når spørgsmålene melder sig :thumbup:

5. korsvang

korsvang Well-Known Member

Ja damp du bare videre marlene
    Ego T er lidt anderledes De begynder at tikke lidt lige som et stopur, når de gør det skal du straks smide din cig og skynde dig at løbe i dækning for efter 20 sekunder exploderer den i et mega brag smil
    Nej de køre også til du ikke kan lide smag men kan dog også pludselig bare gå døde.
    uffe

6. Malene Nielsen

Æv - det første havde ellers været smart, så kunne man nemlig låne den ud til sin svigermor, når den kørte på sidste vers :lol:

7. JLB

JLB New Member

hm.. 8 kr lyder lokkende, har du et link?

8. illuminator

9. JLB

JLB New Member

Øv jeg har ikke en provari :evil: Har kun mulighed for at vælge 3.7 eller 4.8 v, duer de så alligevel og til hvad for nogle batterier?

10. illuminator

11. JLB

JLB New Member

12. illuminator

Hvis nu jeg skulle vælge, ville jeg tage LR (Low Resistence) 1.7 - 2.0 Ohm på 3.7 volt og 3.0 Ohm på 4.8 volt. Men vi er alle forskellige. :)

13. JLB

JLB New Member

Tak illum, det vil jeg prøve :)

14. stump1971

stump1971 Member

Jeg bruger dual coil i tank, og de holder for mig mindst 1 måned.
    Jeg kan skifte smag i dem ca 2-3 gange. Jeg plejer at skifte dem når de begynder at blive hårde at suge i. Køre dem på 4,2 Volt.

Del Denne Side