Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Modificer atomizeren til eGrip (Taifun style)

Discussion in 'Guides' started by illuminator, 8 November 2014.

1. illuminator

illuminator Active Member

Jeg blev den lykkelige ejer af Joyetechs eGrip, som jeg havde store forventninger til, eftersom alle de anmeldere jeg så på Youtube slet ikke kunne få armene ned over den.

Jeg fik den ladet op med det samme, påfyldt væske, ventede 5 minutter, og med store forventninger tog jeg så det første drøn.
    Det smagt nogenlunde, så jeg tog mig et drøn mere...
    Føj for dælan!! Nu smagte den pludselig lige så nederen som en clearomizer! En smag jeg aldrig nogensinde har kunnet med...

Hvad gør man så, når nu selve eGrip'en er så lækker, og man virkelig gerne vil bruge den?!
    Man modificerer atomizeren, med sin egen coil og vat. Samme princip som en Taifun GT har jeg ladet mig fortælle...

Jeg har lavet følgende guide, hvis der er andre som syntes deres eGrip kan trænge til et løft.
    Håber den er forståelig, og at billederne er tydelige nok.

1.
    Monter din atomizer i basen (bundskruen til eGrip), og vrid i den yderste kappe, så den kommer løs af bunden af atomizeren.
    Jeg brugte til dette en fladtang med spids.

2.
    Her er et billede af atomizeren, når den er skilt helt ad.
    Det runde stykke vat, som sidder mellem atomizer basen og atomizer kappen smider du væk, og det samme gælder selvfølgelig de to gamle coils.

3.
    Så tager du fx en skruetrækker, og presser ned i slidserne i basen på atomizeren, for at skabe større mellemrum.
    Skruetrækkeren jeg brugte har en diameter på 2,5 mm.

4.
    I kappen til atomizeren er der fire slidser.
    I to af dem som sidder overfor hinanden, borede jeg et hul med et 2,9 mm metalbor.
    Siden jeg borede dem i hånden med boremaskine, så er hullerne nok blevet 3 mm i diameter.

5.
    Så lavede jeg en microcoil med 7 viklinger af 0,32 kanthal A1, med en indvendig diameter på 2,5 mm.

6.
    Som jeg monterede ned i atomizerbasen, med hullet i coilen pegende ud mod slidserne

7.
    Og satte kappen på.

8. Så fangede jeg coilen med en skrutrækker, så coilen er fikseret ud for hullerne i kappen.

9.
    Mens coilen er fikseret ordnede jeg enderne på coilen i bunden af atomizeren.
    Gummiproppen skal på først, og kun det ene ben fra coilen skal gennem hullet i gummiproppen.

10.
    Klip det ben som ikke går gennem gummiproppen.

11.
    Pres metalproppen (pluspolen) ned i hullet i gummiproppen, så det andet ben bliver fanget.

12.
    Og klip det af.

13.
    Så klippede jeg et stykke KohGenDo (japansk vat) i en størrelse på ca 2 x 1 cm, hvor fibrene løber i den korte retning (nord - syd).

14.
    Fugtede vattet med væske, rullede det mellem fingrene, og stoppede det rullede vat gennem coilen.
    Vattet skal rulles så du får en pølse som svarer til højden på vattet og IKKE længden.
    Du skal ende ud med en pølse som er ca. 1 cm lang, hvor vattets fibre løber fra den ene ande af pølsen til den anden. Brug evt. lidt mere vat, og klip det i passende længde, når du har monteret det gennem coilen.
    Jeg åbenede enderne i vattet, så det dækkede hele hullet i atomizeren.

15.
    Så klippede jeg 2 stykker vat på ca. 5 x 5 mm.

16.
    Og proppede et stykke godt ind i hver af de to slidser i atomizeren som ikke skal bruges.

17.
    Fordel væske generøst ud over vattet, både det i slidserne som ikke skal bruges, og det som går gennem coilen, men fyld også væske ind i atomizeren, så du er sikker på alt vattet er fugtet rigelige, og lad atomizeren stå nogle minutter.

18.
    Pust atomizeren igennem, for at sikre der ikke er overskydende væske inde i den, monter atomizeren i basen, skru den i din eGrip og damp.

Jeg ved ikke hvad modstanden i min coil er, men så vidt min "Coil app" kan udregne, så ligger den på 1,3 - 1,4 ohm.

Samlet arbejdstid er vel på omkring 15-20 minutter.

God fornøjelse med arbejdet, hvis der er nogen som har lyst til at lave deres "egen" atomizer til eGrip, som i min optik giver en meget renere smag, og en bedre damp.

PS. Jeg leger pt med en ny atomizer, som gerne skal kunne sættes op til dual coil.

EDIT:
    Jeg har fundet ud af, at den hvide gummiprop, så man sætter på i bunden af atomizeren, kan ske at brænde/smelte, hvis det går for sig med dampen...
    Og jeg forestiller mig ikke, at det er videre sundt at dampe.

Jeg fandt en atomizer til en Vivi Nova, hvorfra jeg tog den tilsvarende prop bare lavet at silicone.
    Så må vi se om det er bedre...
    Ellers må jeg bare få lavet den til dual coil færdig, og så bruge noget tyndere tråd, og sigte efter 2x 3,0 ohm eller noget i den stil.

UPDATE!!
    Jeg syntes kammeret i atomizere var alt for lille, så jeg tog en Dremel, og fjernede "slidse"-delen på atomizerbasen.
    Billedet siger det nok bedre end min forklaring.

Hermed bliver kammeret en anelse større, og man kan lave en større coil, med en højere modstand.
    Og bare man er lidt påpasselig, når man propper vat gennem coilen, så behøver man ikke bekymre sig for, om coilen flytter sig ud og rører siderne på atomizeren, nu hvor det hvide fibertråd indvendigt helt fjernes. Også det som ikke er blevet skåret væk.
    Min nye coil er stadig lavet af 0,32 mm kanthal A1 med en indvendig diameter på 2,5 mm, men denne gang er der blevet plads til 8 viklinger.

2. stigbusk

stigbusk Member

Lige mine tanker omkring min erip:), fantastisk vejldning og det vil jeg prøve :)

3. nittaya

nittaya Active Member

sikke dog en flot vejledning... jeg tror at mange bliver endnu mere glade for deres " grip".

4. glenntoft

glenntoft New Member

Rigtig god stil, og hjemmenørkleri :D thumbs up.

5. illuminator

Mange tak for de pæne ord.
    Jeg har dog lige lavet en tilføjelse til guiden, som kan ses nederst under "EDIT". :)

6. djboa

djboa New Member

Super - det gør den noget mere tillokkende ;)

7. Torben-L

Torben-L Active Member

JONAS :idea: :dance1: ...................... Du er sgu da genial :tu: :hookah: :clap: :clap: :clap:

8. RedfoxDK

RedfoxDK Member

Hej
    Har lige gjort dig kunsten efter, og ja det var godt nok nemt :)

Men der er en ting ... "dims" du ikke nævner, og bare så folk ikke bliver i tvivl hvis de pluselig sidder med den i hånden,
    inde i det opslidsede inder rør i hovedet (delen med gevindet) sidder en fiber ligende rør stump med slidser der passer ud
    for dem i metalet, den sidder løst og kan nemt falde ud når man sidder og nørder med processen.

Jeg vil tro at den er der for at sikre at coilhovedet ikke røre ved indersiden og så giver en forkert modstand, eller evt helt
    kortslutter, anyway lad denne sidde når du laver tricket :)
    Den kan skimtes på billed nr 2 og 3.

Jeg selv fandt en 1,2 Ohm's pre-made fra Vape4you hvis jeg husker korekt, den var med nogenlunde samme tykkelse tråd
    men lidt mindre diameter indvendig, brugte så naturligvis også en anelse mindre japan-vat, satsede så hele pladen og smed
    en ren VG Heisenberg i dunken og skruede luftskruen helt op.

DET KLARE DEN FINT !!! :)

Har dog kun kørt den halv power pga. af dit billed af bund-isolatoren, da jeg ikke lige havde en jeg kunne udskifte den med,
    men ingen problemer overhovedet endnu, ej heller et eneste dry-hit :)

Happy Vapeing

John

9. illuminator

Tak for input, John.

Jeg regnede med, hvis jeg ikke nævnte den fiberbeklædning, som sidder inde i atomizer "basen", at folk kunne regne ud, at den skulle man ikke pille ved, men blot efterlade hvor den er.

Jeg er dog lige kommet med en opdatering, hvor den helt "skæres" væk, som kan ses i bunden af min guide. :tu:

10. Treakon

Treakon Member

Fed fed guide - glæder mig til datteren får sin eGrip så jeg kan prøve det af

Sent from my iPad using Tapatalk

Del Denne Side