Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Næsten klar

Discussion in 'Modding - DIY' started by Elektriker, 26 December 2014.

1. Elektriker

Elektriker New Member

med en omgang hjemmefusk i træ.
    Der skal findes en anden knap med skrueterminaler og så skulle den være der.
    Lavet i Bombay Blackwood med dimensionerne
    Højde 84 mm
    Bredde 53 mm
    Tykkelse 29 mm
    Fat Daddy connector med 22 mm washer.
    Virker... men er ikke køn pga knappen ;-)
    Glædelig bag(h)jul

2. Henrikvejle

Henrikvejle Member

DAMN det ser godt ud!!!!!! Vildt lækkert

Hvilken slags knap tænker du der skal bruges i stedet?

3. Spygone

Spygone Well-Known Member

Det er flot det der hr. triker. :tu:

4. Elektriker

Elektriker New Member

Tænker en af de 16 mm trykknapper med skruer på.
    Den her er ledningerne loddet på og det blev ikke vanvittig godt da terminalerne smelter plasticén på knappen når man lodder.

5. HappyVaper

HappyVaper Member

Ser rigtig godt ud... Flot arbejde

Sent from my iPhone using Tapatalk

6. Elektriker

Elektriker New Member

Det takker jeg for idet det kommer fra en mester i selvbyg.

7. Spygone

Spygone Well-Known Member

Hvis plasten smelter omkring terminalerne på knappen, så tror jeg du lodder ved for høj varme, eller måske bare varmer for længe. Jeg har loddet på en del af de knapper, og plasten kan faktisk tåle en del.

Husk at rense terminalerne godt af og evt. bruge lidt flux, inden du monterer de for-fortinnede ledninger - så er 1-3 sekunders opvarmning antageligt nok, hvis du gør det rigtigt.

8. Elektriker

Elektriker New Member

Du har ganske givet ret Spygone men der er ikke tosset med plads så det faktum at ved en knap med skrue terminaler vil ledningerne vende 90 grader ud fra knappen kontra gå direkte bagud være en fordel.. Men lad os nu se om jeg ikke kan få det til at virke.
    Er vel ikke elektriker for ingenting :quote:

9. Schneidermann

Schneidermann Active Member

Wow, den er smuk og stilren.
    Er det bare for egen fornøjelse eller noget du vil sætte i produktion?
    Sidder der DNA unit i den?

10. Elektriker

Elektriker New Member

Det er såmænd bare for sjov jeg har lavet den og det er et rent mekanisk mod.
    Der foreligger en vag plan om at sætte en mosfet på hvis jeg laver en mere.
    Men der ligger ikke noget fast endnu.
    Ej heller med DNA print eller lignende.
    Det er ren afslapning/hygge da jeg jo som bekendt har en del af disse og andre materialer liggende.

11. Torben-L

Torben-L Active Member

Hvis du "cutter" skrueterminalerne ca. 1mm. over plastikken, og du bare nøjes med og komme en lille dråbe loddetin på,(det er rigeligt) så er det lynhurtig og varme op på ca. 340 grader eller ca. 2-3 sek. og så smelter plasten ikke.
    Jeg har selv gjort det på denne måde masser af gange, og det er aldrig smeltet.... og det er så lidt løwn ;) den allerførste gjorde det, og det var fordi der simpelthen var for meget loddetin på, og så tager det alt for lang tid og varme op igen, og derved smelter plasten.

12. HappyVaper

HappyVaper Member

Jer der sidder og hjemmebygger er i det fleste tilfælde, rigtig dygtige... dog med visse undtagelser, men dette mod er ikke en af dem.
    Thumbs up... flot arbejde.

(Edit: Kunne se jeg allerede havde postet på indlægget, men lader denne stå)

Del Denne Side