Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Nikotin

Discussion in 'Selvblanderen' started by Clark20, 5 April 2016.

1. Clark20

Clark20 Member

Hvordan gør i med 100mg Nic og sikkerhed, tænker nogen sikkerheds briller og handsker, hvad med maske hvad for en skal jeg bruge der?

Sent from my iPhone using Tapatalk

2. glad

glad Well-Known Member

Jeg bruger alm sund fornuft, men intet specielt sikkerhedsudstyr.
    Står dog altid i køkkenet og blander, og der kan jeg hurtigt skylle hænderne hvis uheldet skulle ske.

3. Leonardo

Leonardo Active Member

Synes du skal bruge handsker, koster jo nærmest intet. Selv bruger jeg også klare briller, for det er noget skidt at få i øjnene. Og så selvfølgelig direkte adgang til vand, skulle uheldet være ude.

4. Spygone

Spygone Well-Known Member

Samme som @glad - dog bruger jeg altid latex handsker, for ikke evt. at "forurene" noget i blande processen.
    Rengjorte eller nye sprøjter og stumpe kanyle er en selvfølge, ligesom et rent bord er det.
    Efter min bedste overbevisning er der ingen risiko ved, at arbejde med 100mg nikotin uden handsker - blot man skyller og tørrer hænderne ordentlig efter evt. berøring. :)

5. glad

glad Well-Known Member

Jeg tror heller ikke man behøver være så hysterisk med 100mg, det er trods alt kun en 10% opløsning, og ikke som mange tror 100% nikotin.
    Jeg har dog altid briller på når jeg blander, men det er på grund af gammelmandssyn og ikke sikkerhed :cool:

6. Clark20

Clark20 Member

Konen er lidt striks med jeg skal rode med det, så sikkerheden skal være tiptop men lyder alle fornuftige svar, jeg skaffer et par latex handsker og briller og det bliver ved håndvasken så vand er inden for rækkevidde

Leonardo likes this.
  7. Clark20

Clark20 Member

Og tusind tak for hjælpen !! u

8. glad

glad Well-Known Member

Du kunne også gøre det nede i håndvasken, det gør jeg ofte, så bliver din kone nok glad :)

9. hopper78

hopper78 Active Member

Jeg bruger intet, har aldrig oplevet gener af det, har brugt 100mg i nogle år efterhånden.

Så nej det er ikke farligt med mindre du drikker det ;-)

10. korsvang

korsvang Well-Known Member

Selvfølgelig er det farligt Hopper det er jo ikke rød sodavand . man overlever jo sikkert også noget på huden men et minimum af sikkerhed er vel et godt råd at give folk . så vand i nærhed - måske en god våd klud ved siden af så man kan tørre hænder ved fjummer . men handsker er en god ting. Bruger jeg 100 mg så blander jeg det som regel ned i 36 mg Er dog så i liter flaske med rimelig stor hul i toppen så lidt lettere at hælde . Jeg suger aldrig , men med store mængder så er der jo også mere der kan spildes så jeg holder tungen lige i munden og arbejder kun med nikotin når jeg er alene.

11. Clark20

Clark20 Member

Mange tak for rådene alle sammen, jeg vil bare helst have sikkerheden iorden. Da det som Uffe så fint nævner ikke er rød sodavand

korsvang likes this.
  12. glad

glad Well-Known Member

Du kan nok få rød sodavand som aroma og tilsætte det bagefter, så kan vi snyde selv Uffe :rolleyes:

korsvang likes this.
  13. Clark20

Clark20 Member

Nu du nævner det, så har jeg faktisk red astaire i tanken, kan godt minde lidt om rød sodavand

korsvang likes this.
  14. glad

glad Well-Known Member

Bland du den i 100mg, så kan det være du danser som fred astaire gjorde det, et stykke tid i det mindste :rolleyes:

15. Clark20

Clark20 Member

Tror lige jeg danser fint og elegant udenom

16. glad

glad Well-Known Member

Ku jo ellers være du kunne komme ned på et bøv om dagen, men måske skulle du lige ligge lidt og sunde dig.

17. Leonardo

Leonardo Active Member

Fik du ikke engang et svæt nikotinbase i øjet? Måske jeg husker forkert, men har selv prøvet det - og det gider jeg ganske simpelt ikke gentage.

18. hopper78

hopper78 Active Member

Hehe nu sagde jeg jo også at man ikke skal drikke det, så nej det er ikke rød sodavand ;-)

Jo jeg har fået det i øjnene, men det er ikke værre end så meget andet man får i øjnene, mine øjne er også blevet sarte efter jeg har fået en øjen operation så der skal ikke meget til.

Syntes bare folk over reager en smule, 100mg er som sagt kun 10% nikotin som tidligere nævnt i tråden.

19. glad

glad Well-Known Member

Folk er bare nogle kyllinger :D
    Hvis de tænkte lidt over hvor mange potentielt skadelige stoffer vi er i forbindelse med hen af vejen uden at pakke os ind i sikkerhedsudstyr, men klarer den med sund fornuft og alm. forsigtighed. Gad vide hvor mange herinde der tager sikkerhedsbriller og handsker på for feks. at fylde benzin på, det skal jeg da også nødigt have hverken i munden eller i øjnene. Mange rengøringsmiddler er heller ikke ligefrem beregnet på indtagelse, men hvem herinde udstyrer sig med sikkerhedsudstyr for at gøre rent ;)

20. hopper78

hopper78 Active Member

Du er sgu inde på noget af det rigtige glad ;-)

Jeg havde faktisk ikke selv tænkt de tanker, hvor mange skadelige stoffer man egentligt er i kontakt med dagligt, men vi lever trosalt stadig i bedste velgående ;-)

Del Denne Side