Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Nikotin

Discussion in 'Selvblanderen' started by Clark20, 5 April 2016.

1. glad

glad Well-Known Member

God ide, jeg var ved at løbe tør for 0mg PG så der røg lige en halv liter af det stærke med i kurven, giver lige et boost til lageret til ca 5 år yderlige ;)

2. hopper78

hopper78 Active Member

Ja man må hamstre lidt, det kan jo sagtens holde sig uanset hvad der kommer til at ske.

Men skulle man løbe tør for nikotin, kan man vel godt dampe 0mg.
    Tror jeg vil lave en tester for sjovt skyld ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

3. glad

glad Well-Known Member

Jeg burde have til ca 20 år nu, bliver det meget svært/dyrt at købe nikotin i fremtiden vil jeg også prøve om jeg kan gå længere ned end de 12mg jeg pt damper.
    Det hjælper bare ikke meget at gå ned på 6mg hvis forbruget så stiger til det tredobbelte ;)
    Kan være vi skal prøve at gå op i styrke så vi bliver så dårlige af det så vi ikke kan dampe i flere dage, så er der jo noget sparet :rolleyes:

4. K.Svendsen

K.Svendsen Member

Kan man smide de ½ liters plast flasker fra mulen af direkte i fryseren,
    eller skal man helde lidt juice fra? Tænker på om flasken revner.
    Eller udvider det sig ikke lige så meget som vand gør?

5. LazyBulldogge

LazyBulldogge Member

Du kan sagtens smide dem på frost, uden at være nervøs for flækkede flasker. Har dog læst noget om, at det skulle være bedst at opbevare det i glasflasker, da plastflaskerne over tid skulle kunne afgive nogle kedelige ting - men har desværre nul viden om det selv, så håber lidt at der er nogen her, som har lyst til at byde ind på den teori...

6. hopper78

hopper78 Active Member

Jeg ved ikke hvordan du damper subOhm eller ej.

Men da jeg gik hen til subOhm, gik jeg fra 16mg til 6mg fra den ene dag til den anden og vil måske endda godt kunne gå længere ned ;-)

7. glad

glad Well-Known Member

!00mg sælger Mulen kun i 250ml flasker.
    Mine ryger bare direkte i fryseren, har ikke observeret at de er flækket eller har udvidet sig, tror glycerin er ret stabilt mht det, man bruger det jo også som dæmpning af nålen i diverse måleinstrumenter.
    Tror ikke at de flasker de bruger til formålet afgiver noget som helst, jeg tror tværtimod at det er en dårlig ide at åbne dem og ilte indholdet ved at omhælde det.

8. glad

glad Well-Known Member

Jeg damper det meste af tiden med TC, men med mund-til-lunge, direct-inhale bryder jeg mig ikke om.
    Mit forbrug er ca 3ml om dagen, skal helst ikke op da jeg ikke tror at det er nikotinen der kan være skadelig ved dampning, men alt det andet.
    Jeg har ikke eksperimenteret med at sætte nikotinindholdet ned da jeg ikke har kunnet se formålet med det, det er jo pt pisbilligt (bruger for 100kr om året) og intet tyder på at det er usundt.
    Men bliver det et problem med at skaffe nikotin kommer der jo en god grund til evnt. at nedtrappe ;)

9. K.Svendsen

K.Svendsen Member

Ja det kan jeg da godt se nu, de store flasker går "kun" til 72mg.
    Jeg køber 2 stk. 250ml 100mg blandet i 50/50 VG/PG. Flaske 1 bliver så optøet hen i
    efteråret/vinter i år og håber flaske 2 kan tåle/holde sig til at blive optøet engang i 2017/18.

10. LazyBulldogge

LazyBulldogge Member

De fryser ikke, de bliver bare vanvittigt tyktflydende :)
    Frysepunktet for både PG og VG er pænt lavt ("OH MY GOD, DET ER JO SPRINKLERVÆSKE" - ringer det en klokke? :D )

11. glad

glad Well-Known Member

Kølervæske bruges det også til, tror det ville fedte ruderne til som sprinkelervæske, der bruger man sprit/vand ;)

12. LazyBulldogge

LazyBulldogge Member

Visse vasse, hellere fedtede end frosne ruder ;) Men du har selvfølgelig fuldstændig ret, det var en tanketorsk fra undertegnede, så har jeg også prøvet det :p

13. glad

glad Well-Known Member

Det var da et kortsigtet lager du opbygger, hvis der bare skal være til 2018, mit lager skulle gerne række til 2040 ;)

14. glad

glad Well-Known Member

Jamen jeg har ikke prøvet om det er godt til ruderne, må vente til næste vinter :p

15. callesen

callesen Member

Glad .... et lager til år 2040 lyder noget voldsomt ..... er der nogen den ved hvor længe PG nikotin væske ka holde sige i fryseren

16. Leonardo

Leonardo Active Member

Nikotin er et pesticid, så mon ikke det holder meget længe. Tror næppe man bemærker forskel efter 5 år.

17. qwertyu

qwertyu Member

Problemerne med plastflasker er, som du skriver at de afgiver kedelige ting til væsken, men også at plast ikke er ilttæt, hvilket nedsætter holdbarheden.

Så hvis der er tale om langtidsopbevaring (langt længere end udløbsdatoen på flasken) ville jeg hælde det over på glasflasker, og fylde dem helt til randen, for at undgå luft (ilt) i flasken.

Nej, flasken frostsprænger ikke, det er kun vand der udvider sig i frost.

18. glad

glad Well-Known Member

Som jeg har kunnet google mig frem til er nikotin i PG opbevaret i fryser nærmest uforgængeligt, taber lidt i styrke med årene, men næsten ikke.
    Så ud fra at jeg regner med at blive ved med at dampe, og at priserne kun kommer til at gå en vej, voldsomt op. Så synes jeg lige så godt at jeg kunne putte for 12-1500kr nikotinbase i fryseren, så skal jeg ikke tænke mere på det før jeg skal på alderdomshjem;)

hopper78 likes this.
  19. glad

glad Well-Known Member

Er det noget dokumentation for den påstand du kan henvise til, eller er det bare dit gæt ;)

20. korsvang

korsvang Well-Known Member

Del Denne Side