Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Nikotin

Discussion in 'Selvblanderen' started by Clark20, 5 April 2016.

1. glad

glad Well-Known Member

Flaskerne er pakket i vakuumposer, uanset om der er nikotin i eller ej.
    Deres motiv for at gøre det er jo underordnet, men det er jo en kendt sag at vakuumpakning er med til at forøge holdbarheden væsentligt i let fordærvelige vare, så mon ikke vi kan forvente at det har samme effekt på nikotinbaser. Kald det at Mulen leverer med livrem og seler ;)
    Om mine baser kommer til at holde 300 år eller 400 år er jeg ret ligeglad med, bare de holder 20 år :)
    Vil selvfølgelig holde øje med udviklingen efterhånden som jeg åbner flaskerne, og begynder det at se/lugte mærkeligt så biiver det da omflasket. Men de baser som jeg har haft omflasket fra plastikflasker til andre plastikflasker har jeg efter 2 år ikke kunnet se/lugte/smage nogen forringelse af, og de har ikke engang været vakuumpakkket :)

2. korsvang

korsvang Well-Known Member

Tror både Wizard lab og nudenicotin er ude i en gang sludder og vrøvl . De taler om hvis man evt skal gemme nikotin over 2 mdr og måske i 6 mdr så skal man gøre det de siger. Det kunne man jo så godt. Men fakta er at nikotin der KUN skal gemmes 2 mdr - 6 mdr jo bevisligt IKKE tager skade Hverken på plast - i et skab - i en køler og i en fryser. Så derfor er deres rådgivning jo ikke noget bevendt. Stod det lige i solen så er det jo et fedt om det er i glas som de siger eller i past , Nikotinen ville ikke få det så godt. Lige meget hvordan man hopper og springer så afhænger nikotins holdbarhed af det medie det er slemmet op med altså hvor længe holder PG. Nikotin har en meget længere holdbarhed end PG så det er jo der hunden ligger begravet. En af de 2 skriver et sted 1 år for vg og 2 år for PG Så nu er vi altså oppe på 2 år. spørgsmål er så KAN PG holde sig længere ? Grund til man siger de 2 år er noget man skal efter loven men det betyder ikke at det så ikke dur mere. Talte engang med Ole ude fra veracura han siger udløbsdato er et lovkrav og noget teknisk men at VG som vi talte om , kunne holde sig ret længe hvis det blev opbevaret mørkt og ikke i stærk varme. Han fortalte også at med deres store tanke på fabrikken der tog de prøver, og hvis feks en portion nærmede sig udløb efter loven og de testede den ok så blev udløb forlænget VG så er vi jo på rette spor især når vi køler ned eller fryser. Det vi IKKE ved når vi køber nikotin fra forhandlere er hvor gammelt er PG - eller VG ? jo hvis vi køber fra et underkendt firma så ved vi det nogenlunde. taler her PG nikotin for vi kender jo også de sager hvor folk har købt indelugtende nikotin men det har i 99 % af sager været nikotin på VG og det er som regel fordi det har været for gammelt eller opbevaret for varmt eller i sollys . Hvad der sker efter 10 - 15 og 20 år kan vi jo kun gisne om og man kan jo så hælde på glas hvis man er mere tryg ved det. personlig tror jeg chancer er ens og dur det ene produkt ikke så dur det andet heller ikke. og visa versa. PS på en pakke smøger står der vist ikke udløb

Last edited: 14 April 2016
  3. glad

glad Well-Known Member

Jeg har dem lidt mistænkt for at vaske hænder på forhånd, hvis folk skulle brokke sig over at deres baser hurtigt blev dårlige, så vil det være dejligt let for dem at spørge hvordan de har opbevaret det de sidste 3 mdr. 99% af deres kunder vil nok svare på de flasker som de modtog dem i, og altså kundens egen fejl.
    Hvis det er så vigtigt undrer det mig da at de ikke kun sælger på glasflasker ;)

4. qwertyu

qwertyu Member

At de ikke kun sælger på glasflasker kan skyldes flere ting, måske fordi de regner med at det er brugt op inden der opstår problemer, prisen spiller nok også ind, sikkerhed under transport/forsendelse, og sikkert andre grunde.
    Pink-Mule anbefaler også omhældning til glasflasker ved langtids opbevaring, har lige fået svar fra deres support.

5. LazyBulldogge

LazyBulldogge Member

Siden glas åbenbart er the way to go, er det vel nærliggende at efterspørge links, til hvor de så er bedst at købe til formålet?
    Og hvad med base uden nikotin, er det samme opbevaringsmetode der anbefales der?

6. qwertyu

qwertyu Member

7. glad

glad Well-Known Member

Tja, indtil jeg har set nogen lødige konkrete målinger der påviser at det er nødvendigt vil jeg indtil videre lade være med at gøre det ;)
    Det er jo ikke sådan at jeg først åbner den første flaske om 20 år og så opdager at det er rådnet, eller hvad det lige er der skal ske med det. Det vil jo løbende blive chekket så det i god tid kan omflaskes hvis det viser sig at være nødvendigt, tvivler på at det sådan fra den ene dag til den næste bliver nedbrudt ;)
    Men hæld det dog på glasflasker hvis det får en til at sove bedre om natten, det sker der forhåbentligt ikke noget ved, hvis der gør er det så bare sur røv ;)

Del Denne Side