Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Opbevaring af Nikotin base

Discussion in 'Selvblanderen' started by xalodogan, 30 June 2016.

1. xalodogan

xalodogan Member

Har tænkt mig købe 1 liter nikotin Base 80vg&20%pg. Skal sådan noget i køleskabet eller må den godt være i stuetrmparatur.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

2. glad

glad Well-Known Member

Kommer vel an på hvor længe du vil opbevarer det, men køleskab eller fryser er nok ikke en dårlig ide.

xalodogan likes this.
  3. Hermann

Hermann Member

Længere tid = Fryser
    Kortere tid = Køleskab

MisterMist likes this.
  4. glad

glad Well-Known Member

1 Liter er vel til max et års forbrug, så der må køleskab være fint nok.
    Men hvis det er fordi du vil lave et langsigtet lager er 100mg PG i fryseren (evnt i glasflasker) nok en langt bedre løsning, 0mg VG/PG vil du altid kunne købe afgiftsfrit i store portioner.

5. ninus

ninus Member

Nu er jeg altså nødt til at spørge dig om, hvad du mener med afgiftsfrit ?

MisterMist likes this.
  6. glad

glad Well-Known Member

Jeg tvivler stærkt på at der bliver lagt punktafgifter på 0mg PG/VG, de afgifter som er på allerede behøver jeg vel ikke nævne for normalt begavede mennesker ;)
    Men spørg endelig løs, nogen skal jo have forklaret tingene bedre end andre :)

7. MisterMist

MisterMist Active Member

Det centrale problem med dette forum er lige for tiden, at du kun ønsker at give forklaringer - aldrig at lytte til dem!
    Derfor er en stor del af det du skriver faktuelt forkert - og forum bliver, af den grund, ved med at miste værdi som videns- og erfarings base for andre!

Glad for ganske nylig:
    "TPD er for at beskytte forbrugerne"
    "Kayfun er en klon af Russian"
    "TC coils skal være spaced"
    "Told og moms er det samme"

.... du vrøvler og vrøvler - og du bliver tøsefornærmet, hvis nogen drister sig til at anføre fakta i stedet!

Last edited: 2 July 2016
    Gore and nittaya like this.
  8. nittaya

nittaya Active Member

fuldstændig rigtigt, det er ved at være enerverende at høre på, og ærgerligt for et ellers godt forum. når en person er så fremtrædende og siger så meget sludder, og er så nedladende overfor folk...og så vanvittig "sjov", som glad tror han er...

Gore likes this.
  9. ninus

ninus Member

Fik jo ikke noget svar, og den eneste afgift, jeg kender vedrørende væske købt her i landet er moms, og der er helt bestemt moms på 0 pg/vpg, så det er faktuelt forkert, det du skriver.

10. glad

glad Well-Known Member

Jeg synes det er enerverende når visse mennesker kun kan finde ud af at lede efter fejl i mine indlæg, så må de samme mennesker forvente at få lidt igen af samme skuffe.
    Generelt mener jeg nu nok at jeg er ret hjælpsom overfor folk, dig har jeg da hjulpet igang med steep og prøvede for nylig at hjælpe dig mht driptips der satte sig.
    Hvad folk synes er sjovt er der jo stor forskel på, nogen sætter pris på min humor og andre ikke, jeg kan desværre ikke gøre alle glade :)
    Synes da også jeg efter bedste evne prøver at sætte gang i nogle damprelaterede tråde så det hele ikke drukner i politiske debatter, det må der være fora der er bedre til.

Helt ok at rette på mine indlæg når der er behov for det. men er det uden betydning for tråden vil jeg vurdere det som støj, bliver de samme mennesker ved med at gøre det vil jeg vurderer det til direkte chikane.
    To friske eksempler med Ninus. Sidste tråd hvor jeg kom til at skrive toldgrænse på 80kr i stedet for momsgrænse. For tråden var det da bedøvende ligemeget om det var told eller moms, det der var pointen var at det var de 80kr der var grænsen for hvornår der måske skulle betales ekstra. Får jeg en parkeringsafgift er jeg da ligeglad med om den kaldes en afgift eller en bøde. I denne tråd er det da uden betydning for xalodogan om hvilken afgift der er tale om på 0mg PG/VG så længe det sansyligvis ikke bliver meget dyrt at købe i fremtiden.

Jeg gider heller ikke al det ævlebævle, så får Ninus ikke andre interesser end at fluekneppe mine indlæg ryger han på ignorer som hans ven MM.

11. glad

glad Well-Known Member

Jamen det var en dårlig formulering fra min side af, det indrømmer jeg blankt, jeg er håndværker uden en lang bolig uddannelse, så bær over med mig på det punkt ;)
    Det var yderlige punktafgifter som jeg forventer der kommer på nikotinvæske og som jeg ikke forventer kommer på 0mg PG/VG :)

12. MisterMist

MisterMist Active Member

.. og når du så får lidt igen af samme skuffe - så reagerer du sådan her:

13. Clark20

Clark20 Member

Opbevarer mit nikotin på frys og køl hvis det skal holde lang tid. Det jeg skal bruge sådan inden for nogen måneder har jeg bare i en mørk skuffe

Sent from my iPhone using Tapatalk

14. Gore

Gore Member

Jeg gider dårligt tjekke dette forum mere, vi kunne ligeså godt kalde det Glads pladder maskine! Undskyld det sure opstød! Men når man er så aktiv som du er, så er det til stor gene, at du altid vil ha ret og ikke kan tåle at få igen! Øv øv øv!

Der skal ikke mange til at ødelægge et helt hold!

MisterMist likes this.
  15. Gore

Gore Member

Jeg har mine baser i køleskabet, da jeg forholdsvis tit lige skal blande 50ml.

Men har også baser i fryseren som kommer op, når literen i køleskabet er ved at være tom :)

16. glad

glad Well-Known Member

Det er jo så din mening som du skal have lov til at have.
    Men du kan jo bare sætte mig på ignorer, så slipper du for alle mine elendige indlæg ;)

17. nittaya

nittaya Active Member

så er glad ignoreret... iøvrigt skal du have tak for info, jeg var ikke klar over denne mulighed, dejligt befriende...

18. glad

glad Well-Known Member

Jeg ved godt du ikke kan læse det nittaya, så dette indlæg skal mere opfattes som generel info, og selv tak, jeg prøver jo at hjælpe hvor jeg kan :)
    Det er faktisk en ret effektiv feature som jeg da vil anbefale alle dem der ikke gider læse mine indlæg at bruge, om den så virker hvis nogen skulle finde på at quote mig ved jeg ikke.
    Har kun selv MM på min ignorer og har intet kunnet læse fra ham siden, han er forsvundet som dug fra solen hos mig :)

19. MisterMist

MisterMist Active Member

Men jeg kan da heldigvis fortsat forholde mig til det du skriver ;)
    Med hensyn til den generelle info - så er den (helt usædvanligt :cool: ) lidt mangelfuld fra Glads side. Det er aldeles ikke problemløst at sætte andre brugere på ignorer. Det har nemlig den konsekvens, at de manglende indlæg fra den pågældende bruger ofte gør trådene usammenhængende og svære at læse.
    Iøvrigt er det, i mine øjne, en lidt komisk adfærd på et forum, hvor det helt store problem er, at langt de fleste af de tidligere brugere hænger ud på fjæset i stedet for her. Man skulle tro, at vi få der er tilbage kunne gøre det bedre. Men alle de her tråde om Glads takt og tone gavner jo selvfølgelig heller ikke værdien af stedet her! :(
    Ovre på Dampforum sidder Glad og snakker med sig selv. Så er der selvfølgelig heller ikke nogen, der retter på ham!
    Bare sørgeligt, at det samme tydeligvis sker her!

20. nittaya

nittaya Active Member

jeg tror nu sagtens jeg kan undvære glads kommentarer...men helt klart. trådene er allerede lidt sjove, men det lever jeg med...kan jo håbe at han snart ser lyset, og finder sig noget andet at beskæftige sig med...

MisterMist likes this.

Del Denne Side