Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Sådan renser du din Tank atomizer

Discussion in 'Guides' started by Jesper, 22 February 2011.

1. Jesper

Jesper Administrator Staff Member

Der har været en del tvivl om hvordan man renser sin Tank atomizer. På grund af det lille hul, som rammer midten af Tank cartridge, i midten af atomizeren er det temmelig besværligt at få renset ordenligt. Men det er nu ikke så slemt :)

1. Hold Tank atomizeren under den meget varme hane, med den tynde ende mod vandstrålen, med en pincet. Strålen skal ikke være kraftig eller hård, da dette kan ødelægge Tank atomizeren.
    2. Hold den her i 10 sekunder, tag den herefter væk fra vandstrålen og pust kraftigt i atomizerenden indtil der ikke kommer mere vand ud.
    3. Gentag denne process 4-5 gange.
    4. Nu tager du en kop med kogende vand og lægger Tank atomizeren stille ned i vandet.
    5. Tag en ske, gaffel eller lignende og rør forsigtigt rundt.
    6. Lad Tank atomizeren stå og hvile i vandet i 15 minutter, men rør roligt rundt i koppen ca. hvert 5 minut.
    7. Når de 15 minutter er gået, tømmer du koppen og tager Tank atomizeren op puster en sidste gang kraftigt fra atomizerenden, indtil der ikke løber mere væske ud.
    8. Tank atomizeren skal nu tørre i 24 timer. Så er du helt sikker på, at den er tør.
    9. Din Tank atomizer er nu klar til brug igen :)

Det er denne metode producenten anbefaler man renser sin Tank atomizer med. Altså ikke noget med sprit, rensevæsker og lignende. Kun varmt vand.
    God fornøjelse :)

2. maya123

maya123 New Member

Ja, jeg er så ked af dette.

Har købt 5-6 af disse Tank Atty fra TW, næsten ikke brugt, Nu ligger de bare i en skuffe.

Har prøvet i kogende vand i ca. 10 min, puste lidt ud og tørrer til næste dag.

Har prøvet at skylle selve (Tomme/brugte) tanks med koldt kogt vand.

Lige meget hvad jeg gør: Det hele smager af brændte gummistøvler aaddvbva

Hver enkelt har kun været brugt een gang og de har fået 1 (første) behandling for at få prieme ud.

De er købt over 3 forskellige gange, altså ikke på een gang og det er noget værre lo.. undskyld sproget

Surt

3. maya123

maya123 New Member

PS Det kan ikke være rigtig at nye Atty skal være såå besværlige, Undskyld hvis jeg lyder sur

4. maya123

maya123 New Member

PS PS smager af gummistøvler og plastic.

Glemte brændt plastic

5. nightraven

nightraven New Member

Jeg har så haft en super oplevelse med mine indtil nu...god smag osv,.
    Er lige lidt nysgerrig, hvilken væske bruger du ?

6. maya123

maya123 New Member

Puuhh nightraven

Først tak for svar, men skulle de ikke kunne bruges i alle former for væsker, men...

Jeg bruger som de fleste, brugte i disse, cirka:

Tobak i high, blandet med PG og VG, det burde de da kunne tåle ?

60 tobak + 20 PG + 20 VG ca.- altså cirka

7. maya123

maya123 New Member

De Atty er købt over 3 forsendelser, fordi der var dét der Yo Yo salg på TW, altså noget udsalg.

Dét er dog bare ærgerligt, da de jo koster en del penge. De første 2 gav jeg jo fuld pris for.

Men jeg gider altså ikke dampe brændt plastic og sure gummistøvler :)

8. maya123

maya123 New Member

Nu må I ikke misforstå: De var gode i starten, indtil de var "brugte" en dag. eller to.

9. nightraven

nightraven New Member

Hej Maya

Nej nej misforstår skam ikke, har hørt det før og også hørt mange snakker om de ikke får smagen ordentligt frem osv, var derfor jeg var nysgerrig efter om de måske var nogle bestemte væsker.

Har hørt nogle slap for den grimme smag ved lige at vippe topstykket af tanken af(der man suger) og lige renset den der da der kan sidde nikotinrester, men lyder ikke som det er dit problem.

Forstår nemlig ikke helt den med dem der ikke får smagen ordentligt frem da jeg selv nyder det væsentligt bedre nu nemlig og ingen problemer har haft...(skulle da lige være min ene atomizer gir en pibelyd)

10. erikit

erikit Member

Jeg har heller ikke nogen problemer med min Tank atomizer. Jeg renser som Jesper foreslår. Jeg har også set det i en video og det fungerer for mig. Det med mindre smag kan diskuteres. For mit vedkommende er der lidt mindre smag, men jeg blander bare 17% i stedet for 15 smag.

11. maya123

maya123 New Member

Hej erikit og nightraven

Ja, jeg så også den video og har også gjort efter vejledningen.

Jeg så også den video om at rense det lille top-stykke. Jeg har dog ikke prøvet at selv, men bare skyllet

dem i vand, altså mundstykket. Da jeg fik mistanke om mundstykket, åbnede jeg en helt ny uden

forbedringer. Jeg er lidt træt af det system lige nu og afventer andre, måske kommer i samme knibe og

måske finder en løsning. Jeg er gået tilbage til et ældre system med vat, sådan syntes jeg hele min

dampnings-tid har været. Købt 4-5 systemer, afprøve og tilbage igen til noget andet, ja ja.

Der kommer vel nok noget nemt til mig, en dag :)

Tak for svar og god dag.

12. Damphuen

Damphuen Member

@ Maya

Det var da en trist oplevelse - har slet ikk nogle idé til hvad det kan være.
    Jeg har selv 6 tank atomizer, 4 af dem er ikke taget i brug endnu, jeg damper stadig kun på 2 af dem, og de har fungeret i over 1 måned nu uden problemer.

Så det lyder da rigtig øv at dine driller så meget - men jeg hopper ind på TW og bestiller 4-6 nye LR Atomizer, dem glæder jeg mig virkelig til at prøve, selvom jeg ikke helt ved hvad forskellen er :)

S

13. Dymas

Dymas New Member

ærgeligt at du har problemer for det er squ et rigtig godt system.
    Jeg har ikke haft nogen problemer og har 2 stk ibrug lige pt (konen bruger nr 2)
    må se om der bliver noget med de ekstra stykker der venter på posthuset

14. Thomas J

Thomas J Member

Den "tynde" ende - er det "atomizerenden" som du skriver senere eller den anden ende? :)

15. Treakon

Treakon Member

Et indblik i min vedligeholdelse af tank atomizeren...

1. Rensning med vatpind i den spidse ende, samt batterisamling mellem hver tank/cartridge udskiftning - dvs. jeg aftører for gammelt væske inden jeg sætter ny i.

2. Hver 2-3 dag puster jeg atomizeren igennem for at få den gamle måske lidt brændte væske ud. Dette gørres ved at puste kræftigt fra den spidse ende af atomizeren, og holde et stykke køkkenrulle under så du ikke får gammel sur væske ud over det hele. Bliv ved med at puste til der ikke kommer mere væske ud, og rengør evt. med en vatpind.

3. Den store rensning sker hver 14. dag ca. hvor jeg starter med punkt 2, hvorefter jeg tager mine atomizers og stiller i et askebærer, hælder herefter isopropyl alkohol over, og lader det rende igennem atomizerne. tørre den spidse ende af og puster dem igennem som i punkt 2, dette gentager jeg et par gange med isopropyl alkoholen "du vil ikke have det i munden, så husk at tørre af inden du puster". Der efter bruger jeg fingrende til at samle alkoholen op i atomizeren og lader det rene igennem en 5-10 gange, hvorefter jeg lægger dem ned i skaebæret og dækker med isopropyl alkohol og lader dem ligge i ca. 15 min. Efter de 15 min. tager jeg dem op og puster dem grundigt igennem, som tidligere "Sørg igen for at tørre ordenligt af, inden du puster" brug vatpinde til at tage overskydende isopropyl alkohol, og stil dem derefter til tørre i 48 timer. Du kan mindske tørretiden ved at lægge dem over en radiator.

Det vigtigeste her er at de ikke på nogen måde må lugte af alkohol før de tages i brug igen. Pust gerne i dem når du alligevel går forbi dem under tørringen. Det lugtes nemt om de er tørre eller ej.

Vær opmærksom på at atomizeren her efter vil sluge pænt meget væske i første fyldning, ds den selvfølgelig er helt ren og tom for væske. Den rigtige smag og dampmængde skulle gerne være helt i top igen allerede ved anden fyldning.

Håber dette er brugbart, held og lykke med dine atomizers :)

/Bo aka Treakon

Del Denne Side