Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Smoke n' Steam's hvid lakrids væske

Discussion in 'Færdigblandet E-Liquid' started by holgerdanske11, 27 September 2015.

1. Hejsa, jeg har et måske ret u erfarent spørgsmål.
    - Jeg har købt en færdigblandet 'Hvid Lakrids' væske i en butik i Hillerød ved navn 'Smoke n' Steam' og den smager fantastisk, måske lidt for fantastisk. Den smager så meget af lakrids at det vitterlig føles som om du har et bolche i munden. Ens ånde lugter stærkt af lakrids helt frem til en halv time efter man har dampet. Det kan næsten ikke beskrives. Måske til sammenligning så tager du en Copsa væske og ganger med 100 - så har du hvor meget denne væske smager af lakrids! Så her er mit spørgsmål - det ligger sig i en slags sukkerflager i tanken (Nautilus Mini) og det ser generelt meget sukkeragtigt ud, så det jeg tænker er: Det kan da umuligt være sundt med så stærk en smag og en sukker lignende væske? Er der mulighed for at der er ''beskidte tricks'' indblandet med blandingsforholdene? Eller er det bare en super duper væske jeg har fået fat i? Undskyld hvis det er helt hul i hovedet det jeg spørger om, men er sgu ret mistænksom?
    Mvh. Holgerdanske

2. Spygone

Spygone Well-Known Member

Mistanken alene ville få mig til at stoppe op. Kan forhandleren ha' blandet forkert... måske givet mig ren aroma ved en fejl, eller har han tilsat noget som gør den SÅ kraftig (100x Copsa)..?

Jeg ville spørge forhandleren og be' ham smage på den.
    Siger han den er som den skal være kan du jo bare fortynde med din foretrukne base.

3. Okay 100x var måske en overdrivelse hehe, men Copsa er seriøst vand i forhold til denne! Jeg tager ned til forhandleren i morgen og spørger om det kan være meningen! Du skal ihvertfald have tusind tak for hjælpen :)

4. Spygone

Spygone Well-Known Member

Der var ikke så megen hjælp i indlægget, men velbekomme da. :)
    Jeg hører gerne hvad du måtte finde ud af. :hookah:

5. Stefanp

Stefanp Active Member

Tja prøv at blande 20% hvid lakrids fra BH. HOST GODT

6. Spygone: Nej okay, men tak for din tid :) - StefanP - Den kradser ikke mere end andre væsker og giver almindelig damp og føles ikke forkert, udover den utroligt stærke smag. Det undre mig, for tænkte da, at hvis der var alt for meget aroma, så ville det netop kradse i halsen og lungerne, men det er ikke tilfældet :)

7. GreatDane

GreatDane Active Member

Kunne sagtens tænkes at det er hjemmebland med aroma fra bolsjehuset...Den smager nemlig af psykopat-meget

8. Okay, nyt input som jeg glemte at nævne - Når man har ladet den stå i nogle timer er den klar og gennemsigtig, men ryster man den lige en hurtig gang, ja så bliver den hvid og grumset. Det er ikke noget jeg har oplevet før? Lyder det som aromaen fra bolsjehuset, jer der har erfaringer med den? :)

9. Junkiedonkey

Junkiedonkey Active Member

Er det butikken der ligger ved torvet?

10. Stefanp

Stefanp Active Member

Det lyder som hvid lakrids fra bolsjehuset :)

11. K.Svendsen

K.Svendsen Member

holgerdanske smid det ud, der er olie i juicen som ikke kan opløses i VG og PG'en.
    Og så tillader de sig at tage 44,- kr. for 10 ml, for dælen da det er frækt.
    Det er sådan en butik der ødelægger det for alle de seriøse shop's.

12. Junkiedonkey - ja det er det :) - K.Svendsen - nu når du siger det kunne det faktisk godt ligne olie. Det ligger sig i sådan nogle små svært opløselige bobler... hvorfor tænkte jeg dog ikke på det noget før! :)

13. K.Svendsen

K.Svendsen Member

Husk at vaske din tank godt, skifte coil og forhandler.

14. Junkiedonkey

Junkiedonkey Active Member

Jeg ville ikke købe væske hos dem. Jeg var derinde og se hvad de havde - ja deres Kanger Subtank Mini kostede 479,- så jeg skulle jo se om den var lavet af hvidguld.
    Jeg spurgte lidt indtil deres væsker og endte med at måtte forklare ham i butikken hvad PG og VG er. Han anede ikke at VG gav mere damp og heller ikke at PG gav mere smag og halskrads, og det virkede egentlig også lidt som at han troede at jeg fyldte ham med røverhistorier.

15. korsvang

korsvang Well-Known Member

Skal ikke kunne udtale mig om deres væsker da jeg kun ser dem på deres shop. Dog var der en forleden dag på FB som havde problemer med bla åndenød efter deres væsker , mange kloge mente jo det var nikotinen eller pg allergi som jo er mantra ofte :) jeg forslog dog at det kunne være aromaen og måske overkill af den. Det holdte stik og det her eksempel tyder jo på de både overdoserer aroma efter devisen er lidt godt som må 10 gange mere være 10 gange bedre smil
    Mange shops springer også ofte over hvor gærde er lavest, altså de køber bare en røvfuld aroma hvor de nu er billigst og så er de i business med smage fra A til Z altså smage out of the bottle ikke noget mix - intet håndværk - ikke kæle for aromaer bare 10 ml for 30 - 45 kr hvilket jo så vil sige at 100 ml råaroma til 110 - 120 kr i 20 % killer smag giver den nette sum af ca 2000 kr Det er sgu for let :)

16. glad

glad Well-Known Member

Endnu en god grund til at brygge selv og aldrig købe blandinger fra mystiske steder der ikke er underlagt nogen form for kontrol (endnu)

17. korsvang

korsvang Well-Known Member

Tror du ikke de har Egenkontrol Glad ? :)

18. glad

glad Well-Known Member

Det har de uden tvivl, og sætter selv standarten :)

19. K.Svendsen

K.Svendsen Member

Jeg tror det er Rita Ester der har lært dem at lave ejuice :-')
    <a class="postlink" href="https://www.youtube.com/watch?v=lu44ggMzJPw" onclick="window.open(this.href);return false;">https://www.youtube.com/watch?v=lu44ggMzJPw</a>

20. PatteRC

PatteRC New Member

Del Denne Side