Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Ups....blandet forkert ?

Discussion in 'Selvblanderen' started by xalodogan, 24 March 2016.

1. xalodogan

xalodogan Member

Tror sgu jeg har blandet en TPA Vanilla Custard måske for kraftig.

Har smidt 10ML Aroma til 100ML 70%VG - 30%VG. Dvs 110ML færdig blandet.

Er der nogen som har erfaringer med den ?

Den skulle være ret god ifht Grants Vanilla Custard.....og heller ikke kvalm.

Sent from my iPhone using Tapatalk

2. LazyBulldogge

LazyBulldogge Member

Tja, det er lidt over 10%, så det lyder ikke voldsomt, når det er en "færdigaroma". Men synes du den er for kraftig, må du jo prøve at reducere den lidt. Tag evt. 5 ml af din blanding og fortynd den med 5 ml base. Er den så for slatten, ja så kan du jo prøve midt imellem bagefter.
    Du kan også kigge lidt på modningstiden, nogle væsker bliver mere afrundede over tid, og en kompleks smag som en vanilla custard, er en af dem.
    Det afhænger mindst ligeså meget af smagsløgene, som af hvad internettet og flasken siger. Jeg blander f.eks. aldrig Copsa's aromaer i mere end 10%, trods de fleste anbefales blandet 19% og jeg synes bestemt ikke jeg mangler smag.
    I den forbindelse er jeg i øvrigt blevet rigtig glad for Copsa Custard, som jeg også blander 10% i Green Label base fra Pink Mule (50/50 VPG). Den er slet ikke som Grant's, men stadig yderst behagelig, og så lader Grant jo åbenbart vente på sig med salget denne gang, så har måttet finde et alternativ :)

KaptajnDamp likes this.
  3. xalodogan

xalodogan Member

Kan man egentlig godt hoste af den hvis den er for kratig ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

4. elPasso

elPasso Member

Du har vel nærmere blandet den for svag, hvis du kun skulle ha haft 10% aroma i den færdige væske.

Du har smidt 10ml. for meget base væske i. Altså kan den kun være blevet svagere i % end de 10.

legaard13 likes this.
  5. xalodogan

xalodogan Member

Hmmm....kan ejuice egentlig få sig en bitter smag ? Den smagte fint den første uge. Men nu giver den bare en bitter eftersmag......skader det hvis de modner for længe ?

En af mine venner mener at så snart modnings processen er overstået så skal de i køleskab for at bibeholde den samme smag . Jeg har jo bare efterladt dem i et skab i stuetemparatur.

6. elPasso

elPasso Member

Så længe de ikke bliver udsat for sollys eller store temperaturudsving, synes jeg ikke de tager skade. Jeg skal ikke kunne sige hvad der er smartest for færdigmodnede væsker. Men selv har jeg dem ved stuetemperatur, og det virker fint. Bruger ikke køleskabet til andet end madvarer.

xalodogan likes this.
  7. xalodogan

xalodogan Member

OK...tak for det. Jeg fandt ud af at det var coilen som var snasket. Så efter en lille tur under vandhanen så er alt vel igen.

Del Denne Side