Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Væsker som kan ødelægge din tank

Discussion in 'Selvblanderen' started by illuminator, 26 January 2012.

1. illuminator

illuminator Active Member

Disse essenser kan ødelægge din tank, hvis den er lavet af polycarbonat:

Citronsyre (syrlige essenser).
    Æblesyre.

Generelle essenser:
    Anis. (Jeg er blevet gjort opmærksom på at den fra TWOJ skader tankene (har selv teste med 5% fra TWOJ, uden problemer), men dem fra FA og Inawera skulle ikke være problemer med).
    Appelsin.
    Cola (Pga. kanel).
    Gooey Butter Cake.
    Hawaii Sunrise.
    Kanel.
    kryddernellike (Clove oil).
    Mountain. Dew.
    Muskatnød.
    Root Beer.
    Sassafras.
    Wintergreen.

Essenser fra Alba Vapours:
    Black Licorice.
    Rocky Road. (Færdigblandet)

Essenser fra Inawera:
    Cool Mint.
    Cappuchino.

Essenser fra Twoj:
    Anis
    Mandarin (Her har jeg en melding på 10 %)
    Orange
    Paradisæble
    Pink Candy (Blander den selv i 12%, og har aldrig oplevet nogen problemer. Har melding på at Hellfire går i stykker ved 15%.)

Essenser fra The perfumers apprentice:
    Cherry blossom.
    Cinnamon Danish.
    Honeysuckle.
    Maraschino cherry.
    Pineapple.
    Ripe banana.
    Root beer.
    Vanilla Custard.
    Vanilla Bean Ice Cream.

Essenser fra KickBassVapor:
    Hummingbird nectar.

Essenser fra Vapor Renu:
    Cherry vanilla
    Mountain Dew Baha Blast.
    Strawberry limeade.
    Teaberry.
    Så vidt jeg kan læse på nettet gælder det højst sandsynligt de fleste af Vapor Renu's essenser.

Essenser og væsker som indeholder triacetin. Det bruges i VG hvor det hjælper til at give en bedre smag.

Oliebaserede væsker som indeholder æteriske olier. Når de blandes med PG/VG, dannes der estere som får plastic til at krakelere.
    Læs mere om estere her

Hvis du falder over en essens som du mener uberettiget er på listen, så skrive det og jeg retter det.
    Det samme gælder selvfølgeligt, hvis du har kendskab til en essens som hører til på listen.
    Hvis man kommenterer på en essens, som skal af/på listen, så skriv det %-tal essens man har brugt, så jeg kan få listen så nøjagtig som mulig.

Jeg vil lige understrege at jeg ikke selv har erfaring med alle disse essenser. Det er baseret på udtalelser fra folk her fra forum og fra internettet!

2. stigwh68

stigwh68 Active Member

Re: Væske som kan ødelægge din tank

Rigtig god ide med den liste :thumbup:

Så kan man nemt overskue hvilke væsker man skal holde sig fra. Er det allesammen færdig blandet væsker eller kommer der essenser med på listen ?

Mvh Stig

3. Tonado

Tonado New Member

ja sådan ser det ud efter 3 Timer.

2 fyldt med appelsin 15% twoj
    2 fyldt med cool mint 3% INAWERA

simpelthen smeltet endestykker og plastglasset ødelagt. :thumbdown:

Attached Files:

• 002.JPG
      File size:
      67.2 KB
      Views:
      1,117
  4. muffinman

muffinman Member

Væske som kan ødelægge din tank

Får mig til at tænke på hvad der så ikke sker for halsen og svælget efter kortere tids dampning.. Det kan da ikke klassificeres som sundt.

5. erikit

erikit Member

God liste. Der har tidligere på ecig-forum været lavet en tilsvarende liste, men det er lang tid siden og er sikkert forældet. Dengang var der flere forhandlere der tog det til efterregning og ændrede nogle ting, så det er meget fint med en ny liste.

6. illuminator

Tak skal I have!
    Jeg havde ikke super meget tid i morges da jeg lavede indlæget, men jeg håber det giver mere mening nu. :)
    /iLlum

7. Malene

Malene Member

essentielle olier?? Mener du ikke æteriske olier??

8. illuminator

Selvfølgelig gjorde jeg det.
    Det var bare lige en test for at se om der var nogen der var vågne... :roll:

Tak for det, Malene, det er hermed rettet. :)

9. Quiding

Quiding Member

Mærkeligt, jeg har brugt den sagt samme aroma, bare med 12% istedet for 15%, der skete intet :?: Og det var ikke 3 timer, nok nærmer 3-4 dage, og sener hen med en blanding af passionsfrugt i op mod 7 dage. Det gik først galt da jeg stødte på Paradisæblet fra Twoj :oops:

10. illuminator

Det har helt sikkert også noget med koncentrationen af essensen i væsken at gøre, så måske man skulle skrive i tråden at 15% har ødelagt tanke, men 12% har ikke, så kan folk jo selv vurdere om det er noget de tør løbe an på...
    Men så bliver folk nød til at skrive hvilken blandingsprocent de har brugt...

11. Quiding

Quiding Member

Personligt vil jeg ikke bruge hverken Appelsin eller æble, eller for den sags skyld noget andet som mistænkes for at være skadeligt i mine tanke igen. Du må foresten meget gerne smide paradisæble fra twoj op på listen, det er muligt at appelsin/passionsfrugt/red bull/skovjordbær også har været med til at nedbryde tanken, men i sidste ende er jeg kun sikker på at Paradisæble er et no go i tanken.

12. Malene Nielsen

Malene Nielsen New Member

Syntes virkelig det er ØV, at der er så mange væsker, som åbenbart kan ødelægge tankene - det gør det altså lidt mindre sjovt, ikke selv at kunne bestemme hvilke smage man vil have i sine tanke :(

Jeg havde egentlig en plan om, at have en bunke tanke med hver sin smag, men denne liste går da, at jeg vil tage min idé op til revision, for jeg gider da ikke, at risikere at tankene ødelægges.

Nogle der ved hvad forhandlerne siger?! På PM´s hjemmeside, hvor jeg har købt mine, står der kun et par væsker, som værende skadelige for tanken... slet ikke denne liste eller noget der ligner :?

Jeg har 10% lakrids fra manalos i min den ene tank og den er stadig som ny (efter 7 dage).

13. ULRIK N

ULRIK N New Member

de er også tynde de rør
    man kan se forskælden her på det billede jeg har taget

14. nisser

nisser Member

appelsin fra twoj ødlæger os tanke

15. illuminator

Husk at aflevere billedet tilbage igen... :-D

Så skulle listen igen være ajour.
    Bliv endelig ved med at komme med jeres erfaringer. :thumbup:

16. ULRIK N

ULRIK N New Member

det er mit egen billede ;-)

17. Malene Nielsen

Malene Nielsen New Member

Jeg ved ikke om det er meningen, at du vil opdatere listen løbende, men 10% lakrids fra Manalos kan fint gå i en dual coil tank :)

18. korsvang

korsvang Well-Known Member

Illum lakrids bla fra manalos skal du fjerne. lakrids er jo ikke bare lakrids så at skrive det er misvisende.
    damper næsten kun lakrids og det gør intet ved tank.
    uffe

19. jonashh

jonashh New Member

Har selv dampet æble fra FA i 4-5 dage på min artig tank, og den ser ikke ud til, at være ved at falde fra hinanden. Har været med både 10 og 15% aroma i en VG/PG base.

20. illuminator

Jeg ser hvad I skriver...
    Jeg har bare taget hvad jeg kunne finde af oplysninger fra nettet, men jeg vil gøre som i siger, og så tager vi den derfra.
    Nu sletter jeg lakrids fra den generelle liste, og så venter jeg til jeg bliver oplyst en specifik producent af lakrids.

Det er ikke super nemt at lave en sådan liste, og derfor er det super fedt med alle de indlæg I kommer med.
    Det er på den måde listen bliver mere præcis.
    Så fortsæt endeligt med det.

@jonassh: Jeg syntes nu heller ikke jeg har skrevet æble på listen nogen steder...
    Jeg har skrevet æblesyre, men det er ikke det samme som æble essens.
    Æblesyre er der nogen der bruger til at få yderligere halskrads ud af deres væsker.

Del Denne Side