Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Væsker som kan ødelægge din tank

Discussion in 'Selvblanderen' started by illuminator, 26 January 2012.

1. Sandra

Sandra New Member

Rocky roads fra Alba Vapours ødelægger også tanken. Det er en færdig blandet, men mener de blander på 15 % :thumbdown:

2. illuminator

illuminator Active Member

Det er noteret i første post. Tak.

3. TylerGirl02

TylerGirl02 Member

Hvordan ved man om tanken er af polycarbonat ??

Jeg ryger på CE4 V2 fra Pink Mule

4. illuminator

Du har ingen chance for at vide hvorvidt din tank er lavet af polycarbonat, hvis ikke du får noget oplyst.
    Du kan søge på nettet eller skrive til producenten...

CE4'erne er så vidt jeg ved lavet af polycarbonat.
    Det gælder for langt de fleste tanke, da det er et forholdsvis billigt materiale.

Og som regel skal diverse producenter af dampudstyr nok huske selv at gøre opmærksom på, hvis deres IKKE er lavet af polycarbonat. ;)

5. [/quote]

Hvordan ved man om tanken er af polycarbonat ??

Jeg ryger på CE4 V2 fra Pink Mule[/quote]
    Pink mule skriver følgende:
    OBS
    -BRUG IKKE COOL MINT I DIN CE4. DEN REVNER I LØBET AF FÅ MINUTTER.
    -DET SAMME GÆLDER FOR ANIS FRA TWOJ LIQUID. ANIS FRA INAWERA KAN DE GODT TÅLE.

Så må med ret stor sikkerhed være polycarbonat. :)

6. illuminator

Præcis.
    Dog bruger jeg selv en blanding af hjemmelavet menthol og 4 % anis fra TWOJ i en polycarbonat tank, og det er der ikke sket noget ved. :)

7. David Pavid

David Pavid New Member

Præcis som illum skriver.. Nogle steder skriver hvis det er polycarbonate, men stortset alle skriver hvis det IKKE er :)
    Typisk pyrex eller polypropylene

8. illuminator

Exactly!! :thumbup:

9. David Pavid

David Pavid New Member

Måske et overflødigt spørgsmål, men er der nogen der på noget tidspunkt har oplevet at PSV essenser har ødelagt en tank?
    Tænker at jeg kender svaret, men når man leger med dyre tanks der ikke kan skiftes ud, så vil man gerne lige være helt sikker :)

10. Monet89

Monet89 Active Member

sku en god liste

takker herfra

11. JacobVejle

JacobVejle New Member

Cappuchino gør også CE4 (som jeg TROR er lavet af polycarbonat) helt matte, vil mene at den er fra Inawera
    (Købt på PinkMule, der står ikke Inawera på flasken, men er fundet under Inawera-aromaerne)

12. Sandra

Sandra New Member

Jeg har prøvet de fleste psv, aldrig oplevet problemer :)

13. fusan

fusan Member

Re: Væske som kan ødelægge din tank

Lige mine ord...
    Hvis væskerne går i forbindelse med polycarbonat, hvorfor så ikke med noget langt mere organisk... vores hals, svælg og ikke
    mindst vores lunger?
    Måske skulle man holde sig helt væk fra alle de nævnte væsker, hvis man vil være på den sikre side. Bekymrende!

14. David Pavid

David Pavid New Member

Jeg tror (er ikke helt sikker da det er nogle måneder siden) at det er blevet nævnt tidligere og påstanden om at det skulle gøre det samme eller lign. ved dig blev skudt i sænk igen (dont take my word on it tho)
    Du kan jo prøve at læse tråden igennem :)

15. fusan

fusan Member

Jeg sad og læste hele tråden i aftes og undrede mig netop over at ingen havde kommenteret det.
    Hmm, kan være at jeg ikke læste grundigt nok

16. Torlak

Torlak Active Member

Hmm det er der tilsyneladende ingen som bekymre sig om...

Jeg købte Urteblanding fra Urtegaarden, hældte nogle få dråber i 10ml 50/50 12mg. og dampede det på min Vision CE4 udskiftelig, efter 15 min. intens dampning blev jeg dårlig, men tænkte ikke så meget over det.

Senere på dagen lagde jeg mærke til noget hvidt kalkagtigt inde i tanken, skilte CE4'eren helt ad, og prøvede så at gøre røret/glasset rent, da jeg jo håbede det bare var noget jeg kunne få væk, men nej, det var simpelhen væsken som havde ætset glasset..

Glasset lugtede stadig af Urteblandingen efter jeg havde haft skyllet det under den varme hane i 3 minutter.
    Smed CE4'eren ud, og ærgede mig over at have mistet min ynglings CE4..

17. Torlak

Torlak Active Member

kiggede lige på de flasker fra Urtegaarden som jeg har købt hos Smoke-It i Århus (fysisk butik) og det er æteriske olier og ikke aroma..

18. Sandra

Sandra New Member

Æteriske olier er BESTEMT ikke til dampning, de kan bruges til:
    •Karbad & Brusebad
    •Aromaterapimassage
    •Sauna & Omslag
    •Lysfremstilling
    •Skyllemiddel
    •Myggemiddel
    •Parfumering
    •Lav din egen parfume
    •Duftlamper
    •Rumforstøvning & Spray
    •Pot pourri & Duftposer

Og de kan desuden være allergifremkaldende.

19. Torlak

Torlak Active Member

Det er jo for sygt at de sælger det i en Ecigaret butik så!!
    Læste om en herinde på forum som også havde været forbi butikken, og godt kunne høre at deres viden om ecigaretter var manglende..

Blev syg i 4 dage, samme symptomer som influenza, bare uden slim og hosten, men tænkte at den manglende slim og hosten var pga. at jeg er stoppet med at ryge, men nu falder min mistanke altså på de olier...

Tanken om at andre sikkert har købt de olier er jo forfærdelig.
    Tager derned i morgen og prøver at forklare dem at de har fat i de forkerte produkter!

20. Sandra

Sandra New Member

Lyder bestemt ikke rart. Er glad for at jeg har været lidt hysterisk omkring de væsker jeg har købt.
    Har en væske fra Lorann, Apricot, og tænkte skal de lige tjekke op om den er god nok. Og fandt en liste, hvor i der stod at den ikke var så god grundet et indholdsstof. Dette er listen for LorAnn http://imgur.com/qbTl1

Del Denne Side