Change background image
  1. Kære gæst

Eryger er et privat forum for folk med interesse inden for damp. Hvis du ønsker at deltage i diskutioner og få det fulde udbytte af forummet skal du oprette en brugerkonto.

Vær opmærksom på at der kan forefindes reklamer, både i form af bannere samt i skrevet form, omhandlende ecigaretter.

En bruger på Eryger skal minimum være 18 år og ved oprettelse af en brugerkonto accepteres dette.

Dear guest

Eryger is a private forum for people who share an interest in vaping. If you wish to participate in the discussions and use the forum to the full potential, you must create a user account.

Be advised that advertisement can occur regarding ecigarettes, both as banners and in written form.

A user must at least be 18 years old and by creating a user account, you are accepting this fact.

Dismiss Notice

Eryger anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles ikke med tredjepart.

Vivi Nova Mini med mesh+kanthal

Discussion in 'Modding - DIY' started by Pegasus, 16 August 2014.

1. Pegasus

Pegasus New Member

Jeg har besluttet mig for at forsøge at upgrade en atomizer fra en Vivi Nova Mini med mesh og kanthal.
    Problemet er bare, at jeg er absolut noop hvad modding angår!!
    Kan nogle henvise til en god video på Youtube? Jeg har set et par stykker fra svendsen82, men er stadig ikke helt sikker på hænderne...

- Hvor længe holder en mesh'et coil ift. en standard coil?
    - Skal man bruge mesh #400 som en god mellemting? (min eliquid er oftest hjemmelavet, og kan derfor fortyndes med vodka el.lign.)
    - De fleste bruger kanthal 0,20 - er det OK for en begynder?
    - Kan man overhovedet modde en coil til en Vivi Nova Mini?
    - (find selv på flere begynder-spørgsmål) *S*

Med stor dampvenlig hilsen
    Pegasus

2. Spygone

Spygone Well-Known Member

Dit første indlæg - så velkommen til. :)

Hvis du er "noob" som du selv udtrykker det, så er det nok ikke det smarteste projekt at starte ud med.
    Hvis det er fordi du gerne vil prøve mesh fremfor silica, så vil jeg anbefale du køber en genesis style atty i stedet for.
    Det kunne f.eks. være en RSST.

3. Random

Random Active Member

Det er ret simpelt at gøre. Bare læg mærke til hvordan + og - er placeret i coilen når du skilder den ad, så du kan samle den rigtigt igen.

Enhver mesh type burde kunne bruges.

4. korsvang

korsvang Well-Known Member

Det er simpelt
    men hvorfor skal han vide hvor plus og minus er ? laver masser af den type coils og har da aldrig bekymret mig om minus og plus kantal er jo isoleret at gummi dutten i bunden

5. Random

Random Active Member

Fordi det kortslutter ellers lol? (Du kan jo godt samle det så ingen af dem bliver isoleret)

6. Pegasus

Pegasus New Member

Tak for svarene!
    OK, helt nybegynder er jeg vel ikke...uddannet elektroingeniør, og har dampet nu i ca. 3 år ;-)
    Hælder mest til Vivi Nova Mini (2ml) med Vision Spinner 1300mAh, men bruger en alm. CE4 + 650mAh på arbejde.

7. Spygone

Hmm... jeg vil nu fastholde, at så simpelt er det ikke.
    Det er nemt at lave ny væge og coil med silica, i en aftjent Vivi Nova atomizer - men det er da ikke simpelt at gøre det, hvis silicaen skal udskiftes med mesh. Den køber jeg ikke.

Jeg tror på det kan lade sig gøre, men også at det næppe vil være umagen værd. Desuden vil isolatoren i atomizeren stort set være brændt op, inden alle hotspots er fjernet.

8. korsvang

korsvang Well-Known Member

Selvfølgelig kan han evt samle så begge ender bare går ned gennem hul og så er der dømt kortslutning hvis det er det du mener med at se godt efter når ham skiller ad smil
    Vil give spygone ret det er ikke umage værd med mesh i en vivi
    Silica er bedst der. De er dog simple at lave hvis man har de lyster, men resultat er ikke overvældende

9. Spygone

Hvordan gik eksperimentet Pegasus... fik du det til at fungere..? :dono:

10. Pegasus

Pegasus New Member

Beklager det lidt sene svar :-/

Det gik fantastisk med at sætte mesh i en Vivi Nova Mini, men min erfaring efter de første 3 stykker er, at de brænder relativt hurtigt sammen.
    Efter 6-8 opfyldninger er det som om tråden har forskubbet sig lidt, så den kortslutter, eller også er der (for meget) forbindelse mellem kanthal og mesh - det er egentlig derfor, man varmer det op først...
    Nu har jeg ikke haft meget tid de sidste par måneder pga. arbejdet, men næste gang vil jeg forsøge at 1) brænde emnerne mere grundigt af, og 2) vikle kanthal'en hårdere om mesh'en.

Happy vaping!

Del Denne Side